معرفی  بهترین اسانس های ارگانیک که باید بشناسید
  • تاریخ: پنجشنبه 24 شهریور 1401 - 22:00
  • صفحه: وبلاگ
24 شهریور 1401

معرفی بهترین اسانس های ارگانیک که باید بشناسید

کلماتی مانند "طبیعی" و "ارگانیک" به طور مداوم در مورد زیبایی، غذا و محصولات بهداشتی به کار برده می شوند, اما حقیقت این است که این کلمات در حال حاضر وقتی به عنوان برچسب و لیبل بر روی محصولاتی به کار برده شوند, توجه بیشتری به خود جلب می کنند و هواداران بیشتری خواهند داشت.

با این حال، هنگام خرید اسانس های طبیعی با کیفیت، میزان خالص بودن آنها بیشتر مورد توجه قرار می‌ گیرد. این به این دلیل است که اسانس‌های طبیعی اورگانیک گیاهی هستند، بنابراین وقتی از مواد شیمیایی یا آفت‌ کش‌ های مضر در ساخت آنها استفاده می‌ شود و با توجه به اینکه آنها را تنفس می‌ کنید، آنها را روی پوست خود می‌ مالید یا آنها را می‌ خورید، این کار با رسالت شما که استفاده از مواد اورگانیک و کاملا طبیعی هست در تضاد قرار می گیرد.

اولین اقدام برای شروع، تمبر ارگانیک دارای گواهی USDA است، به این معنی که شرکت در هنگام ایجاد محصول خود، تنها از فرآیندها و مواد ایمن، تایید شده استفاده می کند. همچنین مهم است که مراقب افزودنی‌ ها، پرکننده‌ ها و روغن‌ های حامل باشید که نه تنها میزان خالص بودن را به خطر می‌ اندازند، بلکه می‌ توانند به این معنی باشند که شما برای چیزی که هزینه می کنید که ممکن است مورد نظر شما نباشد .به جای اینکه به سلامت شما کمک کند, سلامت شما را به خطر بیندازد.

همه اسانس های فهرست‌ شده در این مطلب استاندارد های سخت‌ گیرانه‌ ای دارند تا اطمینان حاصل شود که محصولی با کیفیت و بدون مواد شیمیایی مضر یا پرکننده‌ ها خریداری می‌ کنید. اکثر آنها دارای گواهینامه ارگانیک USDA هستند و برخی حتی بهتر هستند. در ادامه با تینوکالا همراه باشید تا با این لیست آشنا شوید.

1_ برای سلامت ذهنی و جسمی: اسانس کندر طبیعی

کندر به عنوان "جام مقدس اسانس" نامیده می شود زیرا دارای فواید سلامتی بسیار خیره کننده ای است، هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی. مطالعات نشان داده اند که این ماده قادر به القای آپوپتوز به موقع است، به این معنی که می تواند از سلول های سرطانی جلوگیری کرده و حتی به طور بالقوه آن را از بین ببرد. همچنین دارای اثرات ضد التهابی و ترمیم کننده پوست است، بنابراین یکی از اصلی ترین موارد مراقبت از پوست است. هنگامی که صحبت از مزایای خلق و خو می شود، یک مطالعه حتی گزارش داد که می تواند درد را کاهش دهد و باعث آرامش سریع در زنان در طول زایمان شود.

به همه این دلایل، کندر معمولاً یکی از گران‌ ترین اسانس ها است، کارشناسان می گویند که این بو "نفس گیر" است و آن را "روشن شدن طبیعی پوست" خود می نامند. زیرا "تفاوت شدید" در روشنایی پوست آنها ایجاد می کند. هنگامی که در دیفیوزر قرار می گیرید، همچنین یک راه شگفت انگیز برای تقویت سلامت ذهنی شما, به ویژه در طول مدیتیشن یا یوگا است.

2_ برای القای خواب و آرامش: گیاه درمانی اسانس اسطوخودوس

در حال حاضر می توانید اسطوخودوس را تقریباً در همه چیز از جمله بمب های حمام، صابون ها، ماسک های آروماتراپی و شمع ها پیدا کنید. همه اینها به لطف تأثیر آن بر سیستم عصبی است, یعنی اینکه چگونه پاسخ پاراسمپاتیک را القا می کند، که اصطلاح دیگری برای حالت استراحت و آرامش است. هنگامی که استنشاق می شود، تصور می شود که در مغز با آمیگدال و هیپوکامپ برای تقویت خلق و خو و کاهش اضطراب در تعامل است.

اسانس اسطوخودوس Plant Therapy خالص، رقیق نشده و دارای درجه درمانی است و همچنین دارای گواهینامه ارگانیک USDA است. این برای استفاده درست قبل از خواب عالی است، و منتقدان می گویند که چند قطره در حمام بر روی آرامش و تسکین درد ماهیچه ها شگفت انگیز است.

3_ برای صابون ها و محصولات زیبایی: اسانس ترنج خالص ارگانیک

برگاموت که ترکیبی از پرتقال ترش و لیمو است، میوه ای است که برای اسانس آن استفاده می شود و به دلیل بوی شیرین و مرکباتی آن در عطرها و محصولات زیبایی بسیار رایج است. از آنجایی که این روغن همچنین ضد میکروبی، ضد التهاب است و می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد، اگر صابون‌ ها، دئودورانت‌ ها و لوازم آرایشی خانگی خود را بسازید، این روغن یک انتخاب عالی است. همچنین در مومیایی‌ ها و وسایل چوبی موثر است، زیرا می‌ تواند زخم‌ ها را التیام بخشد.

این اسانس ترنج که فقط با ترنج خالص و فشرده سرد ساخته شده است، دارای گواهی USDA است و در یک بطری شیشه ای رنگی با قطره چکان برای استفاده ساده و دقیق عرضه می شود. منتقدان می گویند که "بوی شگفت انگیز" دارد، به طوری که می توانید این اسانس را به عنوان عطر هم استفاده کنید.

4_ برای تمیز کردن و خوشبو کردن: اسانس لیمو

رایحه لیمو از دیرباز با محصولات پاک کننده همراه بوده است، اما زمانی که به صورت اسانس غلیظ استفاده می شود، یک راه بسیار موثر برای درخشان نگه داشتن خانه شما و عاری از میکروب است. به این دلیل که لیمو علاوه بر رایحه نشاط آور، به طور طبیعی ضد میکروبی است.

اسانس لیمو برای حفظ تمام فواید آن، رقیق نشده و با بخار تقطیر شده است. می توان از آن در دیفیوزر استفاده کرد تا فوراً فضای شما را تازه کند، اما همچنین می تواند تخته های برش چوبی شما را ضد عفونی کند، پیشخوان ها و لوازم خانگی شما را تمیز کند و حتی وقتی با سرکه مخلوط می شود، پنجره های شما را کاملا تمیز کند.

5_ اسانس درخت چای ارگانیک

اسانس درخت چای یک ضد قارچ و ضد میکروب واقعا قوی است، به همین دلیل است که در اسکراب های پا، خمیر دندان های طبیعی و محصولات پاک کننده رایج است. همچنین می تواند میکروب های ایجاد کننده بو را از بین ببرد و به درمان عفونت ها کمک کند، بنابراین گزینه خوبی برای شما به ویژه در فصل آنفولانزا است.

اسانس درخت چای ارگانیک Aetos دارای گواهی غیر GMO و همچنین دارای درجه درمانی است، بنابراین برای استفاده روی پوست در کنار روغن حامل ایمن است. همچنین می توانید از آن برای کاهش نیش حشرات، مقابله با آکنه، خلاص شدن از شر شپش و تمیز نگه داشتن خانه خود و عاری از باکتری استفاده کنید.

6_ برای دفع حشرات: اسانس رزماری

رزماری به دلیل اثرات افزایش دهنده غلظت آن شناخته شده است، و آن را انتخاب خوبی پخش شدن رایحه در هنگام مطالعه یا کار می باشد. با این حال، برای دفع حشرات مانند پروانه، مگس میوه، پشه، شپش، و سایر حشرات پرنده نیز موثر است, به علاوه می‌ توان آن را به عنوان آفت‌ کش روی برگ‌ های گیاه برای جلوگیری از شته‌ ها و کنه‌ ها استفاده کرد.

از آنجایی که دارای گواهی USDA و آزمایش GC/MS است، اسانس رزماری یکی از با کیفیت ترین گزینه های موجود در بازار است. حتی تضمین شده است که طبق برچسب دارای گواهی Oregon Tilth، در هیچ مرحله ای در طول فرآیند رشد یا تولید خود در معرض آفت کش ها قرار نگرفته باشد.

هنگام خرید اسانس های طبیعی به چه نکاتی توجه کنیم؟

کیفیت

چه قصد دارید اسانس های طبیعی خود را پخش کنید یا آنها را مستقیماً روی پوست خود بمالید، باید مطمئن شوید که از مواد باکیفیت ساخته شده‌ اند, بنابراین با بررسی برچسب شروع کنید. آیا اسانس مورد نظر شما فاقد پرکننده ها، مواد نگهدارنده و عطرها یا رنگ های مصنوعی است؟ (شما می توانید با جستجوی عبارت Therapeutic Grade، که به معنای عاری از مواد مصنوعی است، در زمان خود صرفه جویی کنید.) سپس، سایر عباراتی که نشان دهنده کیفیت هستند را بررسی کنید, مانند ارگانیک تایید شده، مناسب برای کودکان، یا ایمن برای حیوانات خانگی. در نهایت، بررسی کنید که آیا اسانس از نظر کیفیت آزمایش شده است یا خیر. این بدان معنی است که روغن قبل از فروش از نظر کیفیت بررسی شده است.

تنوع

هنگام بررسی مارک های اسانس، تنوع همیشه ارزش در نظر گرفتن دارد. به هر حال، هر چه یک برند اسانس رایحه های بیشتری ارائه دهد، احتمال بیشتری وجود دارد که گزینه مورد علاقه خود را پیدا کنید. و اگر می‌ خواهید چند عطر مختلف داشته باشید، تهیه همه اسانس های خود از یک برند باید کار آسانی باشد. در حین خرید به دنبال تنوع رایحه باشید و به انواع دیگر انواع رایحه نیز توجه داشته باشید. برخی از اسانس های طبیعی در اندازه‌ های مختلف بطری وجود دارند، و دیدن برندهای اسانس که محصولات معطر دیگری مانند صابون و لوسیون را نیز می‌فروشند، غیرعادی نیست.

دسترسی و راحتی

هنگام خرید، به دنبال نشانگرهای دسترسی و راحتی باشید. آیا اسانس هایی که در نظر دارید به راحتی در فروشگاه های مختلف پیدا می شوند؟ آیا آنها مقرون به صرفه هستند؟ و آیا مرجوع کردن آنها آسان است؟ به تنهایی، هر یک از این ویژگی ها به اندازه کیفیت یا رایحه مهم نیستند. اما ترکیب آنها زیر چتر راحتی، می تواند تجربه شما را با یک نام تجاری اسانس شکل دهد یا شکست دهد. 

چگونه از اسانس ها استفاده می کنید؟

روش های مختلفی برای استفاده از اسانس ها وجود دارد. می توانید آنها را بو کنید، یا با استفاده از پخش کننده اسانس یا با بوییدن مستقیم اسانس از بطری. همچنین می توانید اسانس های طبیعی را مستقیماً روی پوست خود بمالید. (فقط در این مورد احتیاط کنید، زیرا برخی از اسانس ها می توانند پوست شما را تحریک کنند.) اگر می خواهید خلاق باشید، می توانید اسانس ها را با آب و روغن های دیگر مخلوط کنید تا اسپری های معطر ایجاد کنید. و حتی بعضی از اسانس ها خوراکی هستند و در تهیه محصولات خوردنی به کار برده می شوند البته باید در این مورد اول اطمینان حاصل کنید که قابل خوردن باشد. شما عزیزان می توانید برای خرید اسانس های ارگانیک و طبیعی با بهترین قیمت با فروشگاه تینوکالا همراه باشید.

ارسال نظر