خواص و رایحه  اسانس گل رز سرخ
  • تاریخ: یکشنبه 20 شهریور 1401 - 22:00
  • صفحه: وبلاگ
20 شهریور 1401

خواص و رایحه اسانس گل رز سرخ

اسانس گل رز سرخ

از گذشته تا به امروز افراد از اسانس ها استفاده‌ی بسیاری می‌کردند و بوی اسانس ها بر اساس سلایق افراد انتخاب می‌شد. در واقع بوی ها می‌تواند جو فضا را تغییر دهد و آن را به محیطی آرامش‌بخش و پر از انرژی مثبت تبدیل کند. از بین تمامی رایحه‌ها، بوی اسانس گل سرخ طرفداران بسیار زیادی دارد و به همین دلیل ما در این مطلب می‌خواهیم راجع به خواص، رایحه و نت بوی اسانس گل رز سرخ با شما صحبت کنیم؛ بنابراین تا انتهای مطلب در قسمت مقالات وبسایت تینوکالا با ما همراه باشید.

اسانس گل سرخ چیست؟

گل سرخ از جمله گل‌های بسیار پرطرفدار است که دلیل اصلی محبوبیت آن، رایحه‌ی لطیف و ظاهر جذاب آن می‌باشد. بوی این گل انرژی بسیار زیادی دارد و به همین دلیل از رایحه‌ی گل سرخ برای ساخت بسیاری از عطرها، ادکلن‌ها و انواع عطرها استفاده می‌کنند. در قسمت زیر راجع به مشخصات بوی اسانس معطر گل سرخ به شما توضیح خواهیم داد.


مشخصات رایحه اسانس گل رز سرخ

رایحه اسانس گل سرخ در دسته بویایی گل قرار می‌گیرد و از ویژگی‌ها و مشخصات این رایحه می‌توان به رایحه‌ای تازه و افشان، پادشاه گل‌ها، زنانه، فرح بخش، دارای عطر چوب و یا میوه و شدیدا عاشقانه اشاره کرد.
همیشه گل سرخ را به عنوان یک گل زیبا و پرطرفدار می‌شناسند؛ زیرا این گل در تمامی نقاط جهان به عنوان گلی با ارزش شناخته می‌شود. بوته‌های گل سرخ انواع مختلفی دارند و سایز آن‌ها با یکدیگر بسیار تفاوت دارد. بسیاری از گل‌های سرخ می‌توانند تا ارتفاع ۷ متر رشد کنند. نام‌گذاری گل رز در فرانسه انجام شده است و به همین دلیل نام آن ریشه‌ی لاتین دارد و در تمامی نقاط جهان آن را با نام رز می‌شناسند.

خواص اسانس گل سرخ

همانطور که در قسمت بالا نیز اشاره کردیم، رایحه‌ی گل رز سرخ انرژی بسیار زیادی را به فضا انتقال می‌دهد و باعث ایجاد آرامش می‌شود. اما اسانس گل رز سرخ انرژی بسیار بیشتری دارد؛ زیرا اسانس که عصاره گل است و پخش بوی آن به خودی خود باعث ایجاد یک بوی آرامش‌بخش و مثبتی می‌شود. اما اگر بخواهیم به دیگر خواص بوی اسانس گل رز سرخ بپردازیم، می‌توانیم به درمان استرس با عطر گل رز سرخ اشاره کنیم که بسیاری از افراد برای مدیتیشن و یا رفع استرس از این رایحه استفاده می‌کنند. مردمان گذشته اعتقاد داشتند که این بو می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس نیز شود و به دلیل حس مثبتی که ایجاد می‌کند، می‌تواند تمامی بیماری‌های روحی و جسمی شما را به مرور زمان از بین ببرد و شما را به فردی آرام و مثبت‌اندیش تبدیل کند.

کلام آخر

در این مطلب راجع به خواص، رایحه و نت بوی اسانس گل رز سرخ با شما صحبت کردیم و به شما گفتیم که استفاده از اسانسی که دارای رایحه‌ی عطر گل رز سرخ است، می‌تواند چه مزایایی برای شما داشته باشد. از طرفی تمامی ویژگی‌های این اسانس گلی را برای شما شرح داده شد تا بتوانید با خیال راحت آن را تهیه کنید و از بوی مجذوب کننده‌ی آن لذت ببرید.

ارسال نظر