چگونه می توان 7چاکرا را از حالت مسدود خارج کرد؟
  • تاریخ: جمعه 2 مهر 1400 - 13:41
  • صفحه: وبلاگ
2 مهر 1400

چگونه می توان 7چاکرا را از حالت مسدود خارج کرد؟

درباره چاکراها - 7 چاکرای اصلی - چاکراهای مسدود شده - چاکراها و سلامتی - نحوه رفع انسداد یک چاکرا

هفت چاکرا چیست و چگونه می توانید آنها را از حالت مسدود خارج کنید؟

اگر تا به حال کلاس یوگا یا مدیتیشن گذرانده اید، یک جلسه درمان انرژی یا فقط ویدیوهای آنلاین را در مورد آن موضوعات تماشا کرده اید  بدون شک در مورد چاکراها و نقشی که آنها در جریان انرژی در بدن شما بازی می کنند شنیده اید. همچنین ممکن است یاد گرفته باشید که مهم است که چاکراهای خود را باز یا بدون انسداد نگه دارید.

اما چاکراها دقیقاً چیست و چگونه بر سلامت جسمی و احساسی شما تأثیر می گذارد؟

در این مقاله ، ما نگاهی دقیق تر به چاکراهای اصلی شما خواهیم داشت. ما همچنین به توضیح تأثیر این مراکز انرژی بر ذهن و بدن شما می پردازیم و همچنین نحوه باز نگه داشتن آنها به منظور ارتقاء رفاه جسمی، روحی و احساسی خواهیم گفت.

چاکراها چیست؟

در زبان سانسکریت، کلمه "چاکرا" به معنی "دیسک" یا "چرخ" است و به مراکز انرژی بدن شما اشاره دارد. این چرخ ها یا دیسک های انرژی چرخان هر کدام مربوط به دسته عصبی خاص و اندام های اصلی است.

برای عملکرد بهتر، چاکراهای شما باید باز یا متعادل بمانند. اگر مسدود شوند، ممکن است علائم جسمی یا احساسی مربوط به یک چاکرای خاص را تجربه کنید.

هفت چاکرای اصلی در امتداد ستون فقرات شما وجود دارد. آنها از ریشه یا قاعده ستون فقرات شروع می شوند و تا سر تا سر ادامه می یابند. با این وجود، برخی معتقدند شما حداقل 114 چاکرای مختلف در بدن دارید.

چاکراهایی که اغلب به آنها اشاره می شود، هفت چاکرای اصلی هستند که در زیر با جزئیات بیشتری آنها را بررسی می کنیم.

7 چاکرای اصلی چیست؟

سیستم چاکرا به مراکز انرژی که در بدن خود داریم اشاره دارد. هفت چاکرای اصلی وجود دارد که هر کدام در محل خاصی در امتداد ستون فقرات شما قرار دارند. بیایید هر کدام را دقیق تر ببینیم.

چاکرا ریشه Root chakra

چاکرای ریشه یا چاکرای تکیه گاه (چاکرای ریشه یا پایه ستون فقرات، مولادهارا) در قاعده ستون فقرات شما قرار دارد. این پایه و اساس زندگی را برای شما فراهم می کند و به شما کمک می کند احساس کنید که قادر به مقاومت در برابر چالش ها هستید. چاکرای ریشه شما مسئول احساس امنیت و ثبات شماست.

چاکرای مقدس Sacral chakra

چاکرای مقدس یا Svadhisthan درست زیر ناف شما قرار دارد. این چاکرا مسئول انرژی جنسی و خلاق شماست. همچنین به نحوه ارتباط شما با احساسات خود و احساسات دیگران مرتبط است.

چاکرای شبکه خورشیدی Solar plexus chakra

چاکرای شبکه خورشیدی یا Manipura در ناحیه معده شما قرار دارد. این مسئول اعتماد به نفس و عزت نفس و همچنین کمک به شما در کنترل زندگی است.

چاکرای قلب Heart chakra

چاکرای قلب یا آناهاتا در نزدیکی قلب شما، در مرکز سینه شما قرار دارد. جای تعجب نیست که چاکرای قلب همه چیز در مورد توانایی ما در دوست داشتن و ابراز همدردی است.

چاکرای گلو Throat chakra

چاکرای گلو یا ویشوددا در گلو شما قرار دارد. این چاکرا به توانایی ما در ارتباط کلامی مربوط می شود.

چاکرای چشم سوم  Third eye chakra

چاکرای چشم سوم یا Ajna بین چشم شما قرار دارد. می توانید از این چاکرا برای غریزه قوی روده تشکر کنید. این به این دلیل است که چشم سوم مسئول شهود است. همچنین با تخیل ارتباط دارد.

چاکرای تاج Crown chakra

چاکرای تاج یا Sahasrara در بالای سر شما قرار دارد. Sahasrara شما نشان دهنده ارتباط معنوی شما با خود، دیگران و جهان هستی است. همچنین در هدف زندگی شما نقش دارد.

اگر یک چاکرا مسدود شده یا نامتعادل است به چه معناست؟

آقای دایان مالاسپینا، متخصص درمان پزشکی یوگا می گوید ترجیح می دهد چاکراها را در حالت تعادل در مقابل مسدود شده تصور کند.

او توضیح داد: "ممکن است جریان چاکراها کاهش یابد یا فعالیت پر انرژی داشته باشد، هر کدام نتایج متفاوتی را نشان می دهد و که وقتی انرژی چاکرا کم است، در بیان ویژگی های خاص مربوط به آن چاکرا مشکل خواهید داشت و وقتی یک چاکرا بیش از حد فعال است، ویژگی ها یک نیروی غالب در زندگی فرد است. این می تواند تأثیرات جسمی و روحی داشته باشد.

به عنوان مثال، اولین چاکرا در مورد امنیت، بقا و پایه و اساس زندگی ما است و اگر کم کار باشد، می تواند به عنوان افسردگی و ناامنی ظاهر شود. اگر انرژی بیش از حد باشد، می تواند بدون احتیاط یا احتکار به عنوان نترس خود را نشان دهد .

آیا چاکرای مسدود شده می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد؟

به گفته مالاسپینا، به طور کلی، موقعیت چاکرای نامتعادل ممکن است بر قسمت های بدن شما در مجاورت آن چاکرا تأثیر بگذارد.

این شامل اندام ها، استخوان ها، مفاصل و بافت های شما در نزدیکی آن ناحیه است و از نظر روانی، عدم تعادل در چاکراها ممکن است باعث عدم تعادل احساسی شود.

این ممکن است منجر به افزایش خشم، اندوه، ترس یا بلاتکلیفی شود.

گوادالوپ ترونز، معلم یوگا می گوید: "توجه به احساسات روانی و فیزیولوژیکی بسیار مهم است زیرا آنها می توانند یکدیگر را آگاه کرده و علت اصلی این تجربه را کشف کنند."

او می گوید: "عادات شخصی مانند تناسب بدنی نامناسب یا وضعیت بدنی، خوردن غذای ناسالم یا رفتارهای خود تخریبی ممکن است باعث عدم تعادل چاکراها شود و عدم تعادل طولانی مدت ممکن است منجر به بیماری ها و بیماری های جسمی، مشکلات اسکلتی عضلانی و چالش های سلامت روان مانند افسردگی یا اضطراب شود.

چگونه می توانید یک چاکرا را متعادل کنید؟

یک راه عالی برای ایجاد تعادل در چاکرا ایجاد هماهنگی در بدن فیزیکی شما از طریق موارد زیر است:

*حالت های(ژست های) یوگا

*تمرینات تنفسی برای تشویق جریان انرژی

*مدیتیشن برای ایجاد وضوح ذهنی

هر چاکرا دارای حالت های (ژست های) یوگا است که ممکن است به تنظیم دقیق انرژی آن کمک کند. در اینجا چند ژست یوگا وجود دارد که ممکن است به رفع انسداد هر یک از هفت چاکرای شما کمک کند.

چاکرا ریشه

چاکرای ریشه چاکرای پایه است و پایه و اساس شما را منعکس می کند. با توجه به یا هرگونه حالت متعادل، مانند کوهستان یا درخت، برای ایجاد رابطه قوی تر با پایه بدن شما عالی است.

  

چاکرای مقدس

چاکرای مقدس با ناحیه تولید مثل ما در ارتباط است و مسئول خلاقیت و حساسیت ما است.

استاد ترونز می گوید ژست هایی که کف لگن شما را تقویت می کند، جایی که چاکرای ساکرال در آن قرار دارد، مانند پل پل یا بازکننده های عمیق مفصل ران مانند ژست کبوتر یا ژست مارمولک، برای تقویت چاکرای مقدس شما عالی هستند.

  

چاکرای شبکه خورشیدی

چاکرای شبکه خورشیدی همه چیز درباره آتش داخلی شما است و در اطراف هسته شما قرار دارد. به همین دلیل ترونز می گوید حرکات تقویت کننده اصلی مانند قایق یا مثلث برای شل کردن شکم و ایجاد تعادل بیشتر در این چاکرا بسیار مناسب است.  

چاکرای قلب

به گفته استاد ترونز، چاکرای قلب شما نقطه ادغام بین چاکراهای پایین و چاکراهای بالاتر است. او گفت: "این نشان دهنده توانایی ما برای بازکردن روابط خود با دیگران است."

برای رفع انسداد این چاکرا، او قلب بازکنی مانند شتر یا چرخ پیشنهاد می کند. او همچنین توصیه می کند حالت گاو صورت و جنگجوی فروتن، که به باز کردن قفسه سینه، شانه ها و بازوها کمک می کند تا بتوانید دیگران را به طور کامل در آغوش بگیرید.

  

چاکرای گلو

چاکرای گلو مرکز ارتباط شما است. به گفته استاد ترونز، ژست گاوآهن و ژست ماهی حالت های خوبی برای باز کردن چاکرای گلو هستند. هر دو به باز شدن قسمتهای پشتی و جلویی گردن کمک می کنند، جایی که چاکرای گلو در آن قرار دارد.  

چاکرای چشم سوم

چاکرای چشم سوم بر توانایی شما در دعوت از یک واقعیت جدید به زندگی شما با رویاپردازی امکانات مختلف حکمرانی می کند. ترونز ژست هایی را پیشنهاد می کند که شامل ارتباط نزدیک بالاتنه با پایین تنه می شود.

به گفته ترونز، ژست هایی مانند ژست جلوتاشو یا عقاب تاشو برای چشم سوم عالی است.

"در این حالت ها، خود برتر ما، که توسط بدن فوقانی ما نشان داده می شود، با قسمت های ریشه دارتر بدن ما، پاها ارتباط برقرار می کند، به طوری که ما می توانیم یک رویا را به واقعیت فیزیکی نشان دهیم."

چاکرای تاج

چاکرای تاج بر ارتباط شما با خود برتر شما حاکم است. به همین دلیل است که ترونز ژستی را که بعد از همه حرکات یوگا ایجاد می شود، توصیه می کند: ساواسانا یا ژست جسد.

ترونز می گوید، این حالت با اتصال شما با خود ابدی، روح شما، و یادآوری اینکه از کجا آمده اید و کجا خواهید رفت، به تقویت چاکرای تاج شما کمک می کند.

نتیجه نهایی

چاکراها به مراکز مختلف انرژی در بدن شما اشاره دارند که مربوط به دسته عصبی خاص و اندام های داخلی است.

هفت چاکرای اصلی از قاعده ستون فقرات تا بالای سر شما اجرا می شوند. اگر این مراکز انرژی مسدود شوند، ممکن است علائم جسمی یا احساسی مربوط به یک چاکرای خاص را تجربه کنید.

یکی از راه هایی که ممکن است بتوانید رفع انسداد یا تعادل چاکراهای خود را ایجاد کنید این است که حرکات خاصی را در یوگا انجام دهید. تمرینات تنفسی خاص و تمرینات مدیتیشن نیز ممکن است کمک کننده باشد.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید یا فقط می خواهید در مورد چاکراهای خود بیشتر بدانید و اینکه چگونه ممکن است بر شما تأثیر بگذارند، به کار با یک متخصص تغذیه انرژی حرفه ای مانند تمرین کننده ریکی یا مربی معتبر یوگا فکر کنید.

ارسال نظر