5 نکته که قبل از خرید شمع باید بدانید
  • تاریخ: پنجشنبه 10 شهریور 1401 - 22:00
  • صفحه: وبلاگ
10 شهریور 1401

5 نکته که قبل از خرید شمع باید بدانید

راهنمای خرید شمع

شمع‌ها به‌عنوان تنظیم‌کننده خلق و خو، جزو عالیترین دکوری‌هایی هستند که می‌توانید پیدا کنید: وقتی که روشن می‌شوند، درخشش گرمی (و اغلب رایحه‌ای عالی) ایجاد می‌کنند که می‌تواند فضای هر اتاقی را دلنشین نماید. اما حتی قبل از اینکه آن را روشن کنید، رنگ شمع و نحوه نمایش آن، سبک اتاق را تقویت می کند.

اما سوال "اصلی" این است: چگونه یک شمع عالی انتخاب می کنید؟ آسان است. تعیین کنید که کدام از این پنج نکته برای شما مهم است، آن موقع خواهید دانست که چگونه خانه خود را روشن می کند.

نکته شماره 1:

مواد شمع

شمع سویا، این شمع ها یکنواخت ترین گزینه های شما هستند. شمع های معطر سویا نیز عطر و بوی مطبوعی دارند. اما از آنجایی که سویا بسیار نرم است، معمولاً شمع‌های سویا را در ظروف شیشه‌ای فروخته می‌شود، نه در شمع‌هایی که می‌توانید در شمع‌دانی که از قبل دارید قرار دهید.
شمع پارافین، به طور کلی کم هزینه ترین مواد شمع، پارافین است که در حدود طولانی ترین است. شمع های پارافین خیلی سریع می سوزند، به همین دلیل است که مواد دیگری مانند vybar اغلب برای افزایش زمان سوختن آنها اضافه می شود.
شمع مومو عسل، موم زنبور عسل بدون چکه و آهسته می سوزد، موم زنبور عسل اغلب یکی از پرهزینه ترین مواد شمع است. رایحه ای شبیه عسل دارد که به خوبی با رایحه های دیگر ترکیب نمی شود.


نکته شماره 2:

اندازه و شکل شمع

رایج ترین اشکال شمع عبارتند از:

شمع ستونی، اینها شمع های ضخیم هستند. اغلب، آنها به شکل ستون های گرد هستند، اما آنها در بسیاری از اشکال دیگر، از جمله مربع و مستطیل هستند.
شمع قلمی، اینها شمع های بلندی هستند که در شمعدان های روی میز شام رسمی می بینید. شمع های قلمی یا مدادی معمولا در بالا نازکتر از پایین هستند.
شمع وارمر، اینها شمع های کوتاه و دیسکی شکلی هستند که در ظروف پخت و برخی جاهای مخصوص دیگر قرار می گیرند.
شمع ظرفی، هر شمعی که در ظرفی از شیشه یا مواد دیگر ریخته می‌شود و به‌عنوان یک مورد می‌آید.
شمع فانتزی، اینها شمع هایی به شکلی فراتر از یک ستون یا مربع استاندارد هستند - ممکن است به نظر برسند یا حجاری شده باشند.


نکته شماره 3:

شمع معطر یا بدون بو

شمع های معطر راهی عالی برای ایجاد محیط خوشبو هستند: تقریباً هر عطری را می توانید پیدا کنید، از ادویه ای گرفته تا وانیل، گل رز، لیموترش، توت، اسطوخودوس وحتی شمع های معطر سریعی وجود دارند که سریع می سوزند و هوا را سریعتر معطر می کنند.

اما شمع‌ معطر می‌توانند طعم غذای شما را مختل کنند، بنابراین اگر ظاهر شمع‌ها را ترجیح می‌دهید اما بوی آن را نمی‌خواهید، گزینه‌های بدون عطر را انتخاب کنید.

نکته شماره 4:

نوع فیتیله شمع

جنس فتیله در میزان سوختن شمع و میزان مراقبتی که شمع نیاز دارد تفاوت دارد. به دنبال فتیله نخی باشید که نسبت به انواع سیم بافته یکنواخت تر و کندتر می سوزد. فتیله های پنبه ای نیز نیازی به پیرایش ندارند.

نکته شماره 5:

شمع با شعله یا بدون شعله

اگر ایمنی شمع ها برای شما مشکل ساز است، گزینه بدون شعله را امتحان کنید. اینها ظاهر و احساس شمع ها را بدون آتش یا دود می دهند. شمع های بدون شعله از نور ولتاژ پایین LED استفاده می کنند که سوسو می زنند و محو می شوند و به تقلید از شعله های آتش می پردازند. برخی از آنها دارای کنترل از راه دور یا تایمرهای داخلی هستند که شمع ها را پس از یک دوره مشخص خاموش می کنند. شما حتی چراغ های وارمر با باتری کار می کنند. برخی از شمع های بدون شعله از پلاستیک ساخته شده اند، در حالی که برخی دیگر از موم ساخته شده اند.

جمع‌بندی 5 نکته که قبل از خرید شمع باید بدانید

در این مطلب به معرفی نکات قابل توجه در خرید شمع پرداختیم. شما می‌توانید به کمک این شمع های آرامش بخش را به محیط خود دعوت کنید. ما در تینوکالا بهترین و باکیفیت‌ترین شمع های مختلف را برای شما فراهم آورده‌ایم تا حس خوبی را به شما هدیه کنیم.

ارسال نظر