دلایل استفاده از عودها و خواص جادویی و درمانی عودها
  • تاریخ: سه شنبه 16 فروردین 1401 - 15:23
  • صفحه: وبلاگ
16 فروردین 1401

دلایل استفاده از عودها و خواص جادویی و درمانی عودها

عود چیست ؟

عود ماده ای است که برای ایجاد عطرهای دلپذیر می سوزانید و نام آن از کلمه لاتین "incendere" به معنی "سوزاندن" گرفته شده است. مردم از دوران باستان برای اهداف مختلف، از جمله به عنوان بخشی از مناسک مذهبی، از بخور برای دفع ارواح شیطانی یا شیاطین، در رایحه درمانی و مدیتیشن و ایجاد رایحه های معطر استفاده می کردند که با رایحه های بد مقابله می کند. همچنین می توان از آن به عنوان خوشبو کننده و دافع حشرات استفاده کرد.

عود از چی ساخته می شود؟

عود دو جزء دارد. مورد اول یک ماده معطر است که هنگام روشن نمودن عود (بخور دادن) بو می دهد. اینها معمولاً از مواد گیاهی مانند پوست، دانه، گل، ریشه تهیه شده از روغن ها و عصاره های گیاهی ساخته می شوند. نمونه های معمولی شامل چوب صندل، نعناع هندی، کندر، مشک و دارچین است.
دومین جزء بخور یک ماده قابل احتراق است و این به دو منظور انجام می شود. اول، این ماده قابل احتراق است که اجازه می دهد عود بسوزد.دوم، آنها مواد معطر را به هم متصل می کنند. 

انواع عود

عود‌ها در شکل‌ا و بسته‌بندی‌ گوناگون وجود دارند. بطورکلی عود‌ها اگر طبیعی باشند، از چوب‌های خام، علف‌های خرد یا پودر شده تهیه می‌شوند یا حتی به شکل مایع معروف به اسانس از روغن‌های گیاهان هستند.

عود شاخه ای (عود مدادی) : مدل ماشینی و مدل دست ساز

عود مخروطی (عود کله قندی)

عود آبشاری

عود مایع

عود دهوپ

عود پودری

عود سیم پیچ

خواص رایحه ها

ما چندین مقاله در مورد طیف گسترده ای از رایحه های مختلف و فواید آنها برای شما نوشته ایم که در وبلاگ فروشگاه مشاهده نمایید.

محل استفاده از عودها

اکثر مردم در خانه خود از عود استفاده می کنند. اگر از عود در داخل خانه برای ایجاد عطر خوش استفاده می کنید، مطمئن شوید که هوای اتاق تهویه می شود (درب ها یا شیشه ها را باز کنید که علاوه بر امکان تهویه هوا انرژی های منفی خارج و انرژی های مثبت را به داخل اتاق جذب می کند) و عود روشن را تنها نمی گذارید. همچنین می توانید از آن در خارج از منزل استفاده کنید ، اگرچه ممکن است در سوزاندن عود در روزهای مرطوب یا بادی مشکلاتی داشته باشید.

عود اشکال مختلفی دارد که می توانید از آنها در خانه خود استفاده کنید، از جمله سیم پیچ، مخروط و .... برای سوزاندن عود نیاز به خریداری  نگهدارنده چوب عود (جاعوی، عودسوز) که به شما این امکان را می دهد تا عود را به صورت ایستاده یا مورب در حالی که می سوزد، قرار دهید.
برای روشن کردن عود، باید آن را با فندک یا کبریت آتش بزنید تا شعله ایجاد شود. هنگامی که عود روشن شد، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید عود بسوزد. نیازی به خاموش کردن عود نیست، زیرا هنگامی که هیچ ماده قابل احتراق باقی نماند خود بخود خاموش می شود.

آیا عود برای سلامتی شما مضر است؟

مزایا و خطرات احتمالی ناشی از استفاده از عود وجود دارد. با این حال، تحقیقات در مورد این موضوع محدود است و بسیاری از مطالعات موجود فقط روی عود که حاوی کندر است. بنابراین، تحقیقات بیشتری برای تأیید یافته های این مطالعات مورد نیاز است. همچنین لازم به ذکر است که مزایا و خطرات می تواند از یک نوع عود به نوع دیگر متفاوت باشد، زیرا حاوی ترکیبات مختلف است.
برخی مطالعات نشان داده اند که فواید سوزاندن عود این است که می تواند به عنوان یک داروی ضدافسردگی عمل کند، بنابراین برخی از افراد برای کاهش استرس، افسردگی و اضطراب از عود استفاده می کنند. 
از سوی دیگر، مطالعات دیگر نشان می دهد که استفاده مداوم از عود در طی روز مضر بوده و برای کودکان بروز حساسیت های ریوی ایجاد کند. از عودها در فضای کاملا بسته استفاده نشود و از تهویه مناسب استفاده گردد.

ابو علی سینا میفرمایند: هر چیزی کمش دارو است، متوسطش غذا است و زیادش سم است.

و در آخر . . .

رایحه درمانی در كسب آرامش بسیار موثر است و افرادی كه ریلکسیشن را به دلایل مختلف مانند کمبود وقت و ... انجام نمیدهند با روشن كردن عودچوبی یا عود مایع و انتشار رایحه گیاهی در محیط و تنفس آن به خود و خانواده یا همكاران خود آرامش را هدیه میدهند.

نکته مهم: جهت امکان خروج امواج و انرژی های منفی محیط و ورود هوا و انرژی های مثبت، امکان جابجایی هوا را با باز کردن درب و یا پنجره ها مهیا کنید.

البته عودهای مختلف (عود جامد و عود مایع) با روایح متفاوتی که دارند علاوه بر خوشبو کردن محیط خاصیت های ویژه ای دارند که در ذیل شرح آن امده است:

خواص عود صندل (Sandal): 

عود صندل یکی از بهترین رایحه‌های طبیعی می‌باشد، عطر صندل برای مدیتیشن مفید است و نقش آن ارتقاء معنویت و موفقیت می باشد. چوب صندل از جنگل‌های هند استخراج می‌شود و بوی این چوب ذهن را آرام کرده و موجب ایجاد افکار مقدّس در ذهن می‌شود.

خواص عود دارچین (Cinnamon : 

این عطر تند دوست داشتنی که نماد پول، ثروت و رفاه می باشد. عطر دارچین از باشکوه ترین روایح است؛ محرک، گرمابخش و ضد نفخ است. ضد سرماخوردگی، مناسب برای رفع سوء هاضمه و اختلالات گوارشی، رفع بی اشتهایی، سرزندگی و گردش خون را بهبود می بخشد، دارای خاصیت ضد باکتری و ضدعفونی نمودن محیط نیز می باشد. دارچین همچنین با اشتیاق، شهوت و میل جنسی همراه است مناسب برای استفاده در هنگام رابطه جنسی مفید است. اما چیزی که واقعاً آن را متمایز کننده رایحه دارچین است که واقعاً در افزایش انرژی خوب است. اگر در تلاش برای افزایش انرژی هستید، دارچین را پیشنهاد می کنیم.

خواص عود باران جنگل (Rain Forest ): 

عود خوش بو و معطر باران جنگل، شاداب‌کننده و نشاط آور بوده و به افزایش حافظه کمک می‌کند و آرامش بخش است و احساس قدرت را افزایش می‌دهد.

خواص عود جنگل (Forest): 

عود رایحه جنگل به شما احساس صافی و سکوت درونی داده و ذهن شما را به طبیعت بکر و دست نخورده نزدیک می کند .

عود هفت شیر آفریقا (lion African7): 

تقویت‌کننده اعصاب، آرام‌بخش، رفع فشارهای عصبی و ناآرامی، ضد استرس و اضطراب و همچنین رایحه بسیار دل‌انگیز این عود موجب شده که یکی از پرفروش‌ترین عودها شناخته شود.

خواص عود وانیل (Vanilla): 

وانیل یک عطر آرام، برای تشویق عشق، جاذبه و افسون. از دیدگاه طب سنتی وانیل نیز همچون دیگر عودها دارای ویژگی‌های خاص خود است. تأثیر وانیل بر روی سیستم عصبی و مغز انسان موجب کاهش ترس و واهمه شده، افسردگی را نیز کاهش می‌دهد. در کل هیچ چیز نمی تواند مانند بوی خوش وانیل شما را گرم کرده و درونتان را ریلکس نماید. وانیل در علم آروماتراپی (رایحه درمانی) نیز طرفداران خاص خود را دارد.همچمین به طور خاص وانیل با تفکر ذهنی ، هوش و همه توانایی هایی که این چیزها به آنها می بخشد ارتباط دارد.

خواص عود ماه Moon:

عود خوش بوی ماه نیز دارای رایحه‌ای خنک و آرام بخش است و به افراد، راحتی و آرامش اعصاب می‌بخشد. شما می توانید با استشمام عطر عود ماه لحظات آرامش و سعادتمندی را تجربه کنید و ذهن خود را تازه و آزاد نمایید.

خواص عود سیب سبز (Green Apple):

عطر این میوه دارای خواص جوان کننده متعددی میباشد که به تن و روان شما طراوت وتازگی می بخشد.

خواص عود شاهدانه (Cannabis):  

عود شاهدانه از گل های شاهدانه بدست آمده است. بوییدن رایحه شاهدانه، راهی است میانبر برای داشتن حس موفقیت، افزایش رویاها و ایجاد احساس آسمانی در خانه می باشد. همچنین دارای خواص شاداب کننده و رفع استرس و ضدافسردگی می باشد.

خواص عود اسطوخودوس (Lavender ):

عود اسطوخودوس (عود لوندر) دارای یک رایحه دوست داشتنی از عطر تازه گل اسطوخودوس می باشد که کاربرد آن برای آوردن صلح، آرامش، انرژی و توازن در محیط پیرامون و همچنین دارای خاصیت ضد اضطراب، ضد افونی کننده، آنتی بیوتیک، باز کننده ذهن، ضد تشنج، ضد ویروس، ضد افسردگی و تقویت اعصاب و روان است. اسطوخودوس دارای عطر و بوی لذتبخش ملایم است از زمان رم باستان استفاده های متنوعی از این گیاه خوشبو  میشده است.اسطوخودوس زیبایی را ترویج می کندو  برای جلب همسر استفاده می شود، خوب عمل می کند و رایحه خوبی دارد و می توانید که در زمانهای عاشقانه استفاده نمایید. 

خواص عود یاس (Jasmine):

پخش رایحه عطر یاس در فضا نقش موثری در آرامش روانی و ایجاد یک فضای عاشقانه دارد. عطر ملایم یاس خاطره انگیز تشکیل شده از یک میلیون شکوفه های کوچک سفید است. عود یاس برای رفع اختلالات خلق و خوی، رفع استرس و اضطراب و آرام بخشی کاربرد دارد. تحقیقات محققین نشان می ‌دهد: بوی شیرین گل یاس به اندازه والیوم آرامش بخش است و بدون هیچ عارضه جانبی اعصاب را تسکین می ‌دهد.

گل یاس شب و عاشق است. اگرچه گل یاس با عشق ارتباط دارد، اما با جنسیت یا جذابیت جنسی همراه نیست، اگرچه با زیبایی همراه است. اینجاست که گل یاس شروع به تمایز خود با گل رز می کند. در ماجراهای  عاشقانه، جایی که رز تمایل دارد از تمام طیف عاشقانه استفاده کند، یاسمن بیشتر به ارتباطات ذهنی و احساسی توجه دارد و اگرچه یاسمن می تواند فردی زیبا را به وجود آورد، اما این زیبایی اغلب زیبایی درونی است، زیبایی شخصیت است، به عبارت دیگر کسی که شما او را زیبا می پندارید. این امر همچنین باعث می شود که رایحه گل یاس رایحه بسیار خوبی به منظور ترویج دوستی است.

خواص عود رز (Rose):

رایحه ای منحصر به فرد از یک میلیون گل رز، یک منبع از خلوص متعالی به عنوان آرامش بخش، رفع اختلالات خلق و خوی، ضد استرس و اضطراب، رفع کابوس شبانه و رفع افسردگی می باشد. رز با عشق، رابطه جنسی و میل همراه است. 

خواص عود خورشید (Sun):

عود خورشید؛ سرشار از انرژی و سرزندگی است.

خواص عود توت فرنگی  (Strawberry): 

نقش این عود ایجاد عشق، شانس و دوستی است.

خواص عود کاج (PINE):

کاربرد عود کاج، در دورشدن انرژی های منفی، دفع اشخاص فوق العاده بد و جذب پول و رفع استرس و پاک کنندگی محیط می باشد.

خواص عود آنتی استرس (Anty Stress):

عود ضد استرس یکی از جدیدترین عودها؛ ضد استرس، رفع استرس و كابوس شبانه، رفع بی خوابی، آرامش بخش است.

 خواص عود چای سبز (Green Tea) :

دارای رایحه ای با بوی دل انگیز و تازه و پاک چای سبز بوده و ایجاد تمرکز از بارز ترین آثار رایحه چای سبز هست، قدرت فکری را افزایش داده و قابلیت تمرکز را بالا می‌برد. آرام‌بخش است و در رفع استرس کمک می‌کند.

خواص عود نارگیل (Coconut):

عود نارگیل با عطری آرام بخش و خنک یاد آور آرامش زندگی در جزیره ای دور و مرموز است و استشمام رایحه نارگیل، راهی برای حذف موانع و رسیدن به موفقیت است.

خواص عود ناگ چامپا (Nag Champa ):

عود ناگ چامپا عطر بسیار خوش بو از گل درخت champak است، رایحه ناگ چمپا برای ایجاد و فضای آرام و خوب برای تشویق عشق و فضای عاشقانه و دوستانه است.یک رایحه مقدس است. (ترکیبی است که تا حدی از چوب صندل تشکیل شده است). ناگ چامپا را می توان به دلایل مشابه چوب صندل سوزاند. می توان از آن برای تقدیس یا تصفیه یک منطقه استفاده کرد. این نیز رایحه عمومی خوب برای مسائل معنوی است.این شامل اعمالی مانند مراقبه و جستجوی روشنگری معنوی یا تکامل است.

خواص عود نعناع هندی (Patchouli) :

رایحه عود نعنا هندی با داشتن بوی خاکی دوست داشتنی از نعناع هندی درست شده است .استشمام رایحه آن منجر به صلح عاطفی و همچنین ایجاد و افزایش میل جنسی همراه است.

خواص عود گل بنفش (Violet) :

عطر عود گل بنفشه برای ایجاد انرژی و افزایش اعتقاد شما به پیروزی کمک شایانی کند.

خواص عود کندر (Frank) :

عود کندر نقش بی نظیری در باور به شادی و ایجاد یک فضای الهی را دارد. به همین علت است که اغلب در کلیساها و مراسم معنوی جهان استفاده می شود. رایحه کندر باعث ایجاد آرامش و صلح می شود. معمولاً برای از بین بردن استرس و اضطراب استفاده می شود. با این حال، برای پایان دادن به درگیری ها و مشاجرات، برقراری مجدد دوستی که به دلیل درگیری ها به پایان رسیده است (بر خلاف غفلت)، آوردن صلح و حل اختلاف برای دشمنان و ایجاد صلح و حل و فصل برای گروه های متخاصم مفید است. همچنین تنش یک وضعیت پرتنش را کاهش می دهد. در همه موارد ، هدف از کندر پایان هر گونه درگیری یا تنش و ایجاد حالت صلح و آرامش است. بخاطر ماهیت خود، کندر اغلب به عنوان بخور عمومی برای مراسم مذهبی و به عنوان کمک برای مدیتیشن استفاده می شود. اعتقاد بر این است که کندر دارای خواص درمانی بسیاری است و اینها با تسکین درگیری ها و استرس های درون بدن که منجر به بیماری می شوند، مرتبط است.

عود  آجارو (Ajaro):

عود آجارو یک مخلوط منحصر بفرد بوده که منجر به فعال شدن پروسه های ترمیم معنوی و ایده آل برای استراحت، یوگا، مدیتیشن، تمدد اعصاب، ایجاد فضای روحانی و عاطفی است.

خواص عود ام (Om ) :

عودom دارای یک رایحه خوش بو طراحی شده برای ایجاد یک فضای صلح، سلامت و ثروت است. این رایحه برای مدیتیشن، یوگا و تمدد اعصاب استفاده می شود .

خواص عود مشک (Musk) :

عود مشک گرانبها به عنوان یک عطر و بوی عرفانی شناخته شده است. استشمام رایحه مشک منجر به افزایش هوشیاری ذهنی و جذب قدرت می گردد. رایحه خوش مشک ارتباط زمین است. مشک یک رایحه خوب برای بازگرداندن تعادل و نظم، تنظیم مجدد انرژی، بستن درگاه ها، ایجاد موانع و محافظت ها و از بین بردن تأثیرات جادوی منفی است. 

خواص عود کهربا یا عود عمبر یا عود امبر (Amber) :

عود عمبر برای انرژی و آرزوی موفقیت استفاده می شود و رایحه آن نیز برای ایجاد یک فضای ایده آل برای تمرکز و مراقبه کمک خواهد کرد.همچنین عود امبر نشان دهنده دانش و تاریخ است. کهربا برای مراقبه هایی که در آن به دنبال کشف اطلاعات هستید، مناسب است. همچنین برای رفتن به گذشته خوب است. 

خواص عود میخک:

عود میخک موثر در باز شدن گره های انرژی در چاکرای ریشه و رهایی از الگوهای اجتماعی خشک و متعصب کمک خواهد کرد.

خواص رایحه ویتورVetiver:

اسانس دودی، پیچیده و وسیع، رایحه وتیور، به عنوان "رایحه آرامش" شناخته می شود. اثر آرامش بخش وتیور آن را به یک افزودنی عالی تبدیل می کند. برای هر ترکیب آروماتراپی که برای تسکین و آرامش ذهن و بدن طراحی شده است، و همچنین برای کمک به مدیتیشن به عنوان یک رایحه فوق العاده مناسب عمل می کند . 

خواص رایحه میر Myrrh :

میر یک درختچه متواضع که در دوره های تاریخی متعددیظاهر شده است، قدمت آن نزدیک به 4000 سال است. یونانیان از خواص خنک کننده و شفابخش میر لذت می برند و از آن در ترکیبات معطر استفاده می کنند و آن را روی زخم ها برای کمک به التهاب و جلوگیری از عفونت استفاده می کنند. در آروماتراپی مدرن میر می توان برای درمان بسیاری از بیماری های جسمی و روحی استفاده کرد. میر ذهن را آرام می کند و احساسات منفی را از بین می برد.

خواص رایحه یالانگ یالانگ Ylang Ylang :

به شدت شیرین و گلدار رایحه یالانگ یالانگ عمیقا برای احساسات آرامش بخش منجر به افزایش روحیه و کاهش افسردگی و اضطراب است. 

خواص رایحه ملیسا Melissa :

ملیسا  به تسکین روحیه و تسکین علائم شوک و اضطراب کمک می کند.

خواص رایحه سدر :

سدر نشان دهنده قدرت یا قدرت تلقی می شود. سوزاندن این عود در قلعه، در ارتش قبل از نبرد، یا در معبدی تازه ساخته یا اختصاص داده شده برای اعلام قدرت و کشاندن این نیرو به خارج از جهان مناسب است. همچنین به منظور افزایش قدرت مردانگی در مردان است.

خواص عود لوتوس (عود نیلوفر آبی):

رایحه لوتوس یا همان نیلوفر آبی به طور کلی با وضوح ذهنی، افزایش تمرکز و افزایش هوش مرتبط است. به دلیل این ویژگی ها، نیلوفر آبی اغلب برای مدیتیشن ایده آل است.

شما کاربران گرامی میتوانید محصولات متنوع انواع عود معطر جامد و عود معطر مایع (مدل اسانس معطر) را با بهترین کیفیت ساخت (محصول اورجینال و اصلی) را از فروشگاه اینترنتی تینوکالا بصورت آنلاین با مناسب ترین قیمت و تضمین هفت روز بازگشت کالا انتخاب نمایید و درب منزل یا محل کار خود در سراسر کشور دریافت نمایید