شمع تراپی چیست و چه تاثیراتی دارد؟
  • تاریخ: سه شنبه 8 شهریور 1401 - 22:00
  • صفحه: وبلاگ
8 شهریور 1401

شمع تراپی چیست و چه تاثیراتی دارد؟


در این مقاله مطالبی را در مورد شمع تراپی در اختیار شما گذاشته‌ایم که شمع تراپی چیست و چه تاثیراتی دارد. شمع تراپی یکی از روش‌های کاربردی برای افزایش سلامت جسم و روح می‌باشد که از قرن‌ها پیش تا به امروز محبوبیت خود را حفظ کرده است. همچنین ترکیب رایحه و شمع، آروماتراپی یا رایحه درمانی نام دارد. روشن کردن شمع رمز و راز‌هایی را در خود نهفته که با گذشت زمان اهمیت آن حفظ و حتی چندین برابر شده است. در ایام گذشته که علم پزشکی رشد نکرده بود، افراد زیادی از استرس و اضطراب رنج می‌بردند که با پیدایش شمع تراپی توانستند این مشکل را درمان کنند. البته باید گفت شمع تراپی فوت و فن خاصی را نیاز دارد تا بتوان تاثیر مثبتی از آن گرفت. در ادامه با اطلاعات کامل‌تری از شمع تراپی در وبلاگ فروشگاه تینوکالا آشنا خواهید شد.

رایحه درمانی با شمع

در گذشته با ترکیب رایحه‌های مختلف و شمع باعث افزایش سلامتی در روح وجسم می‌شدند که امروزه آروماتراپی را رایحه درمانی نام‌گذاری شده است. هر رایحه دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود است که باید متناسب با نیاز شما انتخاب شود. شمع معطر از ترکیب پارافین شمع و روغن‌های معطر بوجود می‌آید. همچنین با استفاده از شمع و رایحه در محل‌های مختلف می‌توانید حس معنوی خاصی را تجربه کنید.

فواید و تاثیرات شمع تراپی

شمع درمانی تاثیر مستقیمی بر زندگی شما می‌گذارد و کاهش استرس، ضد افسردگی، افزایش ایمنی بدن و همچنین افزایش انزژی مثبت از بارز‌ترین خصوصیات شمع درمانی است. در ادامه به تاثیرات شمع درمانی بیشتر پرداخته‌ایم.

به کمک شمع تمام استرس خود را دور بریزید.

استفاده از شمع درمانی باعث می‌شود که حفره‌های بینی فرد را تحریک شده و تاثیر مستقیم بر روی گیرنده‌های مغزی بگذارد. همچنین با استفاده از رایحه‌های مناسب، حسی که گیرنده‌ها به مغز می‌رسانند سبب می‌شود که عملکرد مغز چندین برابر بهتر شود. همین فرآیند، استرس فرد را کاهش داده و باعث شادابی او می‌شود. نکته قابل توجه دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، خواب راحت است؛ زیرا با استفاده از رایحه‌های مختلف آرامش خاصی به شما داده می‌شود و کمک می‌کند خواب خوبی را تجربه کنید.

شمع تراپی ضد افسردگی است.

اگر می‌خواهید از افسردگی دور بمانید، پیشنهاد می‌کنیم از شمع‌هایی که دارای رایحه لیمو، دارچین و اسطوخودوس هستند، استفاده کنید. این رایحه‌ها دشمن افسردگی به حساب می‌آیند که تاثیر مثبتی بر ایمنی بدن فرد می‌گذارند و باعث شادابی و حس طراوت بیشتری می‌شوند.

انرژی مثبت خود را افزایش دهید.

با استفاده از شمع‌ها می‌توانید انرژی زیادی را جذب کنید؛ زیرا شمع سرشار از انرژی مثبت است. همچنین تاثیر بسیار زیادی در تمرکز اعصاب دارد که حس شادابی را در شما زنده نگه می‌دارد. این انرژی مثبت در وجود شما جاری شده و سبب می‌شود که حتی در طی روز انرژی‌های مثبت بیشتری را به سمت خود روانه کنید.

مزایا و معایب شمع تراپی

شمع تراپی مزایای بسیاری دارد که باید نوع شمع و رایحه آن متناسب با نیاز فرد باشد. همچنین باید گفت شمع تراپی معایبی هم دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مزایا و فواید شمع تراپی

علاوه بر اینکه شمع تراپی استرس شما را کاهش می‌دهد، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کیفیت خواب شما داشته باشد. همچنین با پایین آمدن میزان استرس و اضطراب، ایمنی بدن شما افزایش می‌یابد که از تاثیرات مستقیم شمع تراپی است. نکته قابل توجه دیگری که وجود دارد این است که شما با استفاده از شمع تراپی می‌توانید میگرن و التهاب مفاصل را درمان کنید. از کاربرد‌های دیگر شمع تراپی می‌توان  جلوگیری از ریزش مو، بهبود آسم و درمان آرتروز است. شما با استفاده از قدرت جادویی شمع می‌توانید درد‌های خود را کنترل کنید.

عوارض شمع درمانی

طبیعی بودن شمع درمانی خطر آن را کاهش می‌دهد اما باید در نظر داشت رایحه‌هایی را متناسب با بدن و نیاز خود انتخاب نمایید. همچنین اگر از شمع تراپی در محلی سربسته مانند اتاق استفاده می‌کنید، حتما از داشتن یک تهویه مناسب اطمینان حاصل فرمایید. از جمله عوارضی که در صورت استفاده‌ی بیش از حد و نامناسب از شمع ممکن است برای شما ایجاد شوند، می‌توان به سردرد، جوش، آسم، تهوع و سوزش پوست اشاره کرد. البته باید در نظر داشته باشید که شرایط هر فرد از نظر روحی و جسمی با هم متفاوت است؛ پس دقت داشته باشید افرادی که مبتلا به آسم، صرع، اگزما، فشارخون هستند، از استفاده شمع درمانی خودداری کنند.


چگونه بیشترین انرژی را از شمع تراپی دریافت کنیم؟

برای اینکه بتوانید بیشترین انرژی را از شمع دریافت کنید، باید به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه به این موارد می‌پردازیم.
در ابتدا برای شروع مکان ساکتی را انتخاب کنید و شمع را در دستان، موازی با قلب خود قرار دهید. در ادامه بر روی چیزی که ذهنتان را مشغول کرده تمرکز کنید. این کار ارتباط شما و شمع را قوی می‌کند و باعث می‌شود انرژی آن مستقیما در راستای نیازتان قرار بگیرد.
سعی کنید شمع تراپی را با انرژی خوبی شروع کنید؛ زیرا با این کار انرژی مثبتی از شمع دریافت می‌کنید.
هنگام روشن کردن شمع حتما نیت واقعی خود را آشکار سازید و با دید مثبت به آن پایان دهید.
رنگ‌ها تاثیر زیادی در شمع تراپی دارند؛ پس سعی داشته باشید شمع با رنگی متناسب نیاز خود تهیه نمایید. مثلا برای به دست آوردن آرامش بیشتر از شمعی با رنگ آبی استفاده کنید.
نکته دیگر استفاده از رایحه‌های طبیعی است. سعی داشته باشید شمع را با یک رایحه متناسب با نیاز خود بسوزانید؛ زیرا در این صورت انرژی بیشتری را جذب خواهید کرد.


سخن پایانی شمع تراپی

دنیای شمع‌ها مملو از رمز و رازهای متفاوتی است که مبدا استفاده از آن به قرن‌ها قبل برمی‌گردد. شما می‌توانید استفاده زیادی در زندگی پر استرس امروزی از شمع‌ها داشته باشید. همچنین با روشن کردن یک شمع معطر در خانه یا محل کارتان، خود و دیگران را به آرامش و دریافت انرژی مثبت دعوت کنید. شمع تراپی شما را با یک دنیای بدون استرس و سرشار از شادابی آشنا می‌کند که تجربه آن جذابیت تکرار نشدنی را در اختیارتان قرار می‌دهد. با استفاده از شمع تراپی شما متوجه خواهید شد که هر رنگ و رایحه انرژی منحصر به فرد خود را دارد.

ارسال نظر