9 کاربرد جالب  اسانس معطر (عودهای مایع) در منزل
  • تاریخ: سه شنبه 3 فروردین 1400 - 03:12
  • صفحه: وبلاگ
3 فروردین 1400

9 کاربرد جالب اسانس معطر (عودهای مایع) در منزل

9 کاربرد اسانس معطر در منزل

به طور کلی اسانس ها برای هزاران سال در فرهنگ های مختلف برای خاصیت درمانیشون مورد استفاده قرار گرفته اند. رایحه درمانی یا Aromatherapy به معنی استفاده از رایحه های مختلف برای اهداف مختلف هست. هر بویی در حقیقت خواص خودش رو داره و برای سلامت روحی و جسمی میتونه بسیار سودمند باشد. همچنین از آن ها در محصولات پاک کننده خانگی، مراقب زیبایی و ... استفاده میشه. اما هدف از این مقاله چیه؟ خب اسانس ها میتونن کاربرد های خیلی زیاد و مفیدی داشته باشند شاید به چند صد تا هم برسه. ولی ما واقعا در زندگی روزمره مون چقدر از اونها استفاده میکنیم؟ در این مقاله قصد داریم تعدادی از اون موارد استفاده که به ویژه برای خانم های خونه دار میتونه کاربردی باشه رو معرفی کنم.

1. پاک کننده های چند منظوره (All-purpose Cleaner) : 

برای این منظور به یک ظرف اسپری، آب مقطر و سرکه سفید نیاز دارید. کافی است 2 پیمانه آب مقطر، یک پیمانه سرکه سفید و 20 قطره از اسانس لیمو رو درون یک بطری اسپری شیشه ای بریزید و با اسپری کردن سطوحی نظیر کانتر، کابینت، سرامیک، آینه و ... رو تمیز کنید.(قبل از استفاده بطری رو حتما تکون بدید)

2. ایجاد هوای تازه:

دوست دارید احساس کنید در فضای سبز هستید و بوی علف تازه به مشامتون میرسه؟ 

اسانس لمون گرس (لیمو گرس) رو بهتون پیشنهاد میکنم. برای اینکار میتونید چند قطره از اسانس رو با آب جوشیده سرد شده مخلوط کرده و درون یک ظرف اسپری ریخته و اون رو در هوا اسپری کنید. 

3.لباسشویی خوشبو:

دوست دارید لباساتون بعد از شستشو بوی دلخواهتون رو بدن؟ 10-12 قطره از اسانس دلخواهتون رو برای هر بار شستشو در نظر بگیرید.

اسانس ارکیده گزینه خوبی هست.

 

4. ملحفه خوشبو - خواب راحت:

15-10 قطره اسانس دلخواه (من از اسانس اوشن استفاده میکنم که بوی بسیار خنک و آرمش بخشی داره و احساس کنار اقیانوس رو تداعی میکنه) به همراه نصف پیمانه آب مقطر و یک قاشق سمبل طیب (خواب آور است) رو به رو بالشت ها و ملحفه هاتون اسپری کنید.

5. جارو کردن:

یک مقدار جوش شیرین رو با اسانس مورد علاقه تون ( من از اسانس های رایحه عطری ادکلنی استفاده میکنم که حس یک خونه دلنشین رو القا میکنه) مخلوط کرده و قبل از جارو کشیدن فرش اون رو روی فرشتون پخش کنید و بعد با جارو برقی اون رو جارو کرده و در نتیجه فرش هایی خوشبو و تمیز خواهید داشت.

6. خونه ی خوشبو: 

مهمون دارین و دوست دارین قبل از رسیدن مهمونا خونه بوی فوق العاده ای بده؟ میتونین اسانس مورد علاقه تون رو با استفاده از اسانس سوز، بسوزونین. کافی است در قسمت مخصوص اسانس چند قطره اسانس به همراه آب بریزین و در محفظه ای که برای شمع هست یک شمع وارمر روشن کنید و از پخش شدن بوی خوش در منزل لذت ببرین. (من اینجا هم از اسانس های عطری (ادکلنی) که همه پسند و خاص هستند استفاده میکنم)

حس خوش کیک پختن: میدونین که توی فصل زمستون کیک پزی یکی از کارهای لذت بخش بعد از ظهر هست. به همراه چای تازه دم ... اوه ... وقتش رو ندارین؟ دیر وقت از سر کار برمیگردین؟ خب میتونین کیک آماده تهیه کنید ولی بوی خوش ناشی از پختن کیک و شیرینی وانیلی رو چطور تجربه کنیم؟ بله درسته. اسانس وانیلی

 

7. از بین بردن بوی بد توالت:

از بوی بد دستشویی رنج میبرین؟ دوست دارین قسمت داخلی توالت فرنگیتون سفید باشه؟ 1 پیمانه سرکه سفید، نصف پیمانه جوش شیرین به همراه ده قطره اسانس دلخواه (من از کاج یا لمون گرس استفاده میکنم که یک بوی جنگلی فوق العاده داره) رو درون توالت بریزین و 5-10 دقیقه صبر کنید سپس برس بکشید.


8. مایع دستشویی خوشبو:

اگر بوی مایع دستشویی منزلتان تکراری و یا بوی کم است و دنبال راهکار هستید؟ چند قطره (10 تا 30 قطره) از اسانس مایع به مایع دستشویی اضافه نمایید و از رایحه ایجاد شده لذت ببرید. من خودم از رایحه اسانس های میو ه ای برای این کار استفاده می کنم.

9.  برای از بین بردن بوی سیگار و بوهای آزار دهنده:

نکته مهم اينكه هر كدوم از رایحه ها رو انتخاب كردید اول يه ١٥ دقيقه تا زمانى كه آب اسانس سوز جوش بياد. زياد درب و پنجره رو باز نذارید. ولى وقتى جوش اومد، بو چند برابر ميشه حتما پنجره ها رو باز بذارید كه بو كلا خارج بشود. چون اين اسانس ها حالت روغنى دارند بو هاى بد رو به خودشون جذب مي كنند.
معمولا هم سرى دومى كه اب اسانس سوز رو پر مي كنم. اون تايم بالا ترين پخش بو رو داره. چون كله سراميك داغ شده و اب هم فورى به نقطه جوش ميرسه. من اسانس دارچین، اسانس پرتغال دارچين رو تست كردم خيلى موثر بوده. هم بوى ملايمى داره اذيت نميكنه. هم پراكندگى بوش بالاست.

شما کاربران گرامی میتوانید محصولات متنوع اسانس و اسانس سوز را با بهترین کیفیت ساخت (محصول اورجینال و اصلی) را از فروشگاه اینترنتی تینوکالا بصورت آنلاین با مناسب ترین قیمت و تضمین هفت روز بازگشت انتخاب نمایید و درب منزل یا محل کار خود در سراسر کشور دریافت نمایید

ارسال نظر