معرفی 19 روغن حامل پرکاربرد و  نحوه رقیق سازی اسنشیال اویل ها
29 اسفند 1400

معرفی 19 روغن حامل پرکاربرد و نحوه رقیق سازی اسنشیال اویل ها

برای استفاده از اسنشیال اویل ها به صورت موضعی همواره از روغن حامل استفاده کنید!

روغن حامل یا ترکیبی چیست؟

روغن‌های حامل یا همان روغن ترکیبی برای رقیق سازی اسنشیال اویل ها (اسانس های طبیعی و خالص) برای آروماتراپی، ماساژ و مراقبت از پوست استفاده می‌شوند.

اسنشیال اویل ها هیچ گاه نباید به صورت مستقیم مورد استفاده قرار گیرند.این کار علاوه بر جلوگیری از واکنشهای پوستی، به اسنشیال اویل های رقیق شده اجازه می دهد تا بهتر کار کنند.

از آنجا که اسنشیال اویل ها از دل طبیعت به دست می آیند و کاملا طبیعی هستند تصور میشود که آنها ملایم و تا حد زیادی غیرفعال هستند. در صورتیکه اصلا اینطور نیست بلکه ترکیبات بسیار قوی هستند. به طور متوسط​​، آنها 75 برابر گیاهان خشک شده قدرت بیشتری دارند.به همین علت، اسنشیال اویل ها باید با احتیاط مصرف شوند.

هنگامی که اسنشیال اویل ها به صورت مستقیم در معرض هوا قرار می گیرند، مولکولهای روغنهای اساسی خالص به دلیل فراریت بالا بسیار سریع تبخیرمی شوند. افزودن اسانس به یک ماده حامل باعث جذب بهتر روغن توسط بدن و مانع تبخیر سریع آنها (ضمن اینکه ماندگاری و ثبات اسانس فرار را بیشتر و پایدارتر می‌کند)می شود.همچنین باعث می‌شود با مقدار ثابت اسانس در بعد وسیع‌تر و ابعاد بیشتری از اسانس استفاده کرد و محیط و موضع بیشتری را تحت پوشش قرار داد.

در بیشتر موارد (حتی اگر فقط اسانس های طبیعی را به حمام اضافه می کنید) به یک روغن حامل، یک روغن خنثی و گیاهی نیاز دارید که بتواند به عنوان پایه عمل کند. روغن های حامل متداول شامل بادام شیرین، جوجوبا، زیتون، تخمه آفتابگردان، آووکادو، هسته انگور، نارگیل است.

در حالی که رقتهای خاص می توانند بر اساس نیازهای شخصی و اسنشیال اویل ها متفاوت باشند، اما قاعده کلی این است که هدف رقت یک تا پنج درصد اسنشیال اویل در روغن حامل باشد.

یک درصد مخلوط شش قطره اسنشیال اویل در هر 30 میلی لیتر روغن حامل است، در حالی که مخلوط پنج درصد 30 قطره در هر 30 میلی لیتر روغن حامل است.

چگونه روغن حامل مورد نیاز خود را انتخاب کنیم؟

تینوکالا روغن های حامل در انواع مختلف در دسترس می باشد. موارد قابل اهمیت در انتخاب روغن حامل شامل بوی روغن حامل، وضعیت جذب آن به پوست و نوع پوست می باشد.

روغن حامل بوی بارزی دارند و وقتی به یک اسنشیال اویل اضافه شود، ممکن است رایحه آن را تغییر دهد.

وضعیت جذب روغن حامل به پوست شما: می تواند برخی روغنهای حامل را بهتر از دیگران جذب کند.

نوع پوست: با توجه به نوع پوست شما، برخی از روغن ها ممکن است پوست را تحریک کنند یا بیماری پوستی مانند آکنه را بدتر کنند.

رقت کلی ۰.۲۵٪ - ۰.۵٪اسنشیال اویل: برای کودکان ۳-۲۴ ماهه مورد استفاده قرار می گیرد.

رقت ۱٪ اسنشیال اویل: این میزان برای کودکان بالای ۲سال، استفاده طولانی مدت، استفاده روزانه و دسترسی به اثرات انرژی زای اسنشیال اویل ها توصیه می شود.

رقت ۲٪ اسنشیال اویل: این میزان برای کودکان، حمام و محصولات بدن  توصیه می شود و برای استفاده منظم روزانه از یک روغن عالی است.

رقت ۳٪ اسنشیال اویل: این میزان برای ناراحتی موضعی خاص توصیه می شود.

رقت ۵٪ اسنشیال اویل: این میزان برای استفاده کوتاه مدت برای نگرانی خاص توصیه می شود، نباید بیش از دو هفته مصرف شود.

رقت ۱۰٪ اسنشیال اویل: این میزان برای مناطق کوچک نگرانی و شرایط حاد توصیه می شود.

شما می توانید قبل از استفاده از هر حامل یا اسانس، با انجام تست پچ، مراقب آلرژی های پوستی بالقوه باشید. برای انجام تست پچ، مقدار کمی از روغن رقیق شده را روی مچ دست داخلی یا زیر گوش خود قرار دهید. 24 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا تحریکی رخ می دهد یا خیر.

نحوه نگهداری روغن های حامل: 

توصیه می شود روغن های حامل فشرده سرد در جای خنک و تاریک برای حفظ تازگی و دستیابی به حداکثر ماندگاری نگهداری شوند. در صورت نگهداری در یخچال، قبل از استفاده به دمای اتاق برسانید.

منع مصرف روغن های حامل:

بانوان باردار، شیرده و افرادی که بیماری های خاص دارند حتما قبل از مصرف انواع مختلف روغن های حامل با پزشک خود مشورت کنند.

معرفی 19 روغن حامل رایج:

روغن حامل بادام شیرین:

روغن حامل بادام شیرین یک نرم کننده عالی است و به دلیل توانایی آن در نرم کردن و بازسازی پوست شناخته شده است. سرشار از پروتئین، اسید لینولئیک اولئین گلیسرید و ویتامین D است و از طریق مرطوب کردن پوست بسیار مغذی است - مخصوصاً زمانی که به طور منظم استفاده شود. می توان از آن برای تسکین پوست های خشک و تحریک شده استفاده کرد. روغن حامل بادام شیرین با سرعت متوسط، خفیف جذب پوست می شود

روغن حامل هسته انگور:  

روغن هسته انگور به شدت در فرمولاسیون های مراقبت از پوست برای کرم ها و لوسیون ها و در رایحه درمانی استفاده می شود. این روغن حامل ترجیحی برای بسیاری از درمانگران ماساژ است زیرا سبک و روکش ساتن مانند آن است. همچنین دارای برخی ویژگی های رنگ کننده پوست و غیر کومدون زایی است و می توان از آن برای پوست های چرب یا مستعد آکنه استفاده کرد. روغن حامل هسته انگور به راحتی جذب پوست می شود.

روغن حامل نارگیل: 

روغن نارگیل یک روغن حامل بسیار همه کاره است. برای ایجاد مانع روی پوست بسیار عالی است و به سرعت جذب پوست می شود. روغن نارگیل می تواند به عنوان مرطوب کننده پوست استفاده شود و به خشکی پوست کمک کند.روغن حامل نارگیل یک سد چرب و محافظ روی پوست ایجاد می کند.

روغن حامل جوجوبا: 

جوجوبا سرشار از ویتامین E است. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که جوجوبا ممکن است در دماهای سرد ابری شود. با گرم شدن به حالت شفاف خود برمی گردد. این طبیعی است زیرا فسفولیپیدها (اجزای طبیعی بیشتر روغن های گیاهی) هیدراته می شوند و از حالت تعلیق رسوب می کنند. این رسوب در واقع سرشار از ویتامین E مفید است و تنها در صورتی مشکلاتی ایجاد می کند که روغن تا دماهای شدید حرارت داده شود تا تیره شوند و از حالت تعلیق رسوب کنند. روغن حامل شفاف جوجوبا را می توان به روغن های حامل دیگر اضافه کرد تا ماندگاری بیشتری داشته باشد و به دلیل خواص عالی مراقبت از پوست، به روغن رایجی در ماساژ درمانی تبدیل شده است. 

روغن حامل فندوق:

روغن حامل فندوق را می توان در محصولات مراقبت از پوست که برای استفاده در فضای باز استفاده می شود استفاده کرد. سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است و حاوی اسید پالمیتولئیک (باعث نرمی پوست) و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است. روغن حامل فندوق به سرعت جذب می شود و احساس عدم چربی به جا می گذارد.

روغن حامل آرگان: 

روغن آرگان ارگانیک سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 6 است و اعتقاد بر این است که حاوی ساپونین و دو برابر روغن زیتون ویتامین E است. این روغن از هیدراتاسیون پوست حمایت می کند و به نرم شدن آن کمک می کند و در نتیجه ظاهر خطوط ریز را به حداقل می رساند. همچنین می توان از آن برای بهبود بافت پوست مستعد آکنه استفاده کرد و به حفظ ظاهری جوان و درخشان کمک کرد. روغن آرگان ارگانیک را می توان برای تولید صابون ها، کرم ها، محصولات صورت، محصولات مراقبت از مو و به عنوان یک ماده در کرم های پوست بالغ و حتی لوسیون های پس از اصلاح برای مردان استفاده کرد.روغن حامل آرگان باسرعت متوسط ​​جذب پوست می شود و کمی احساس چربی روی پوست می گذارد.

روغن حامل انواع مختلف گل رز:

روغن حامل گل رز سرشار از اسیدهای چرب ضروری است و به پوست خشک، تحریک شده و فرسوده کمک می کند. برای استفاده به عنوان مرطوب کننده مناسب است و ممکن است به کاهش ظاهر اسکارها و علائم کشش کمک کند. روغن حامل تصفیه شده گل رز به دلیل اثرات تسکین دهنده درد، در بین ماساژدرمانگران محبوب شده است، اگرچه معمولاً رقیق شده است (10٪ توصیه می شود). روغن حامل گل رز  یک "روغن خشک کننده" در نظر گرفته می شود که به این معنی است که به سرعت جذب پوست می شود و احساس چربی به جا نمی گذارد. از دیگر محصولات گل رز اسانس گل رز قرمز می باشد. که شما می توانید از تینوکالا خریداری کنید.

روغن حامل آووکادو:

 روغن حامل آووکادو معمولاً به سایر روغن های حامل اضافه می شود تا محتوای پروتئین و ویتامین را غنی کند. این عمدتا توسط تولید کنندگان (به ویژه در صابون ها، لوسیون ها و کرم ها) و درمانگران ماساژ استفاده می شود.روغن حامل آووکادو اگر به صورت موضعی در مناطق وسیعی از پوست استفاده شود، حالت چسبناک و مومی به جا می گذارد.

روغن حامل هسته زردآلو:

 روغن حامل هسته زردآلو برای انواع پوست مناسب است. بسیار غنی از ویتامین A است و با حفظ رطوبت پوست، آن را تغذیه می کند.روغن حامل هسته زردآلو بسیار محبوب است و برای تولیدکنندگان و ماساژدرمان‌ها مناسب است. برای محصولات مراقبت از پوست بسیار مناسب است زیرا ملایم است و به راحتی جذب پوست می شود.

روغن حامل تامانو:

روغن حامل تامانو به داشتن خواص شگفت انگیز برای پوست مشهور است. روغن تامانو را می توان در محصولات مراقبت از پوست استفاده کرد زیرا از فسفولیپیدها و گلیکولیپیدها تشکیل شده است که به محافظت از سد رطوبتی پوست کمک می کنند و اجزای طبیعی پوستی سالم هستند. این یک روغن تسکین دهنده قوی برای استفاده موضعی است. می توان آن را به طور مرتب روی پوست اعمال کرد یا با روغن های حامل دیگر مخلوط کرد. این روغن بافت پوست را احیا و بهبود می بخشد و ظاهری شاداب به آن می بخشد. روغن حامل تامانو با سرعت متوسط ​​در پوست جذب می شود، احساس چربی کمی روی پوست باقی می ماند.

روغن حامل شاهدانه:

روغن حامل شاهدانه غنی از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 و امگا 6 (EFA، چربی های سالم خوب) است، دارای طیف اسید آمینه کامل است به این معنی که پروتئین کاملی را ارائه می دهد و دارای محتوای مواد معدنی بالایی است. به دلیل مواد مغذی که دارد، روغنی با درجه آرایشی فوق‌العاده می‌سازد. روغن حامل شاهدانه به دلیل محتوای بالای پروتئین و اسیدهای چرب ضروری می تواند برای تغذیه پوست و مو استفاده شود. گفته می شود که روغن حامل شاهدانه با لیپیدهای پوست ما مطابقت دارد و اسیدهای چرب ضروری به راحتی در پوست جذب می شوند. روغن دانه شاهدانه خشکی پوست را تسکین و تسکین می‌دهد و آن را مرطوب می‌کند تا رنگ چهره شاداب و درخشان به نظر برسد. روغن دانه شاهدانه کمک زیادی به محافظت از سد رطوبتی پوست، بهبود بافت پوست و کاهش علائم قابل مشاهده پیری می کند.روغن حامل شاهدانه به راحتی جذب پوست می شود.

روغن حامل گل گاوزبان:

 روغن گل گاوزبان به عنوان یکی از غنی ترین منابع اسیدهای چرب ضروری شناخته شده برای بشر شناخته شده است. این غنی ترین منبع اسید گاما لینولنیک (GLA) است - تا 25٪. همچنین منبع فوق العاده ای برای ویتامین ها و مواد معدنی است. این روغن را می توان به طور مرتب استفاده کرد، اگرچه به دلیل قیمت و باقیمانده روغن، بسیاری ترجیح می دهند از این روغن در رقیق شدن با روغن های حامل دیگر استفاده کنند. مقادیر کمی (10٪ یا کمتر) گل گاوزبان اغلب به روغن های حامل دیگر به عنوان روغن تقویت کننده یا حمایت کننده برای مراقبت از پوست اضافه می شود. این برای همه انواع پوست قابل استفاده است و معمولاً در تولید محصولات مراقبت از پوست و توسط درمانگران ماساژ استفاده می شود. روغن حامل گل گاوزبان احساس چربی روی پوست ایجاد می کند.

روغن حامل هویج:

روغن حامل هویج دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیار بالایی است. روغن حامل هویج یکی از بهترین روغن ها برای مراقبت از پوست است و برای انواع پوست به ویژه پوست های خشک و پیر مناسب است. روغن حامل هویج را می توان به فرمولاسیون های مراقبت از پوست برای پوست های بالغ و در لوسیون ها و کرم های بدن اضافه کرد. روغن حامل هویج احساس چربی کمی روی پوست می گذارد.

روغن حامل چریش:

چریش اسم یک درخت است، درخت بومی هندیان می باشد. روغن حامل چریش به دلیل خواص پاک کنندگی آن مشهور است. غنی از اسیدهای چرب و گلیسرید است و یک پایه مرطوب کننده طبیعی عالی برای فرمولاسیون مراقبت از پوست فراهم می کند. این روغن برای قرن ها در طب سنتی هند برای کمک به بهبود شرایط پوستی موضعی استفاده شده است. روغن حامل چریش بسیار چسبناک است و در سرما جامد می شود. به سادگی آن را در یک حمام آب گرم گرم کنید تا رقیق شود. روغن حامل چریش به راحتی جذب پوست نمی شود. شما می توانید جهت خرید اسانس به فروشگاه تینوکالا مراجعه کنید.

ارسال نظر