از فواید لوندر چه می‌دانید؟
  • تاریخ: جمعه 26 شهریور 1400 - 19:13
  • صفحه: وبلاگ
26 شهریور 1400

از فواید لوندر چه می‌دانید؟

لوندر از گیاهان مشهوری است که با خواص بی‌نظیر خود همه را شگفت‌زده کرده است. خواص این گیاه از درمان‌های دارویی تا استفاده در دکوراسیون و ایجاد آرامش همه را در بر می‌گیرد.

لوندر از گیاهان مشهوری است که با خواص بی‌نظیر خود همه را شگفت‌زده کرده است. خواص این گیاه از درمان‌های دارویی تا استفاده در دکوراسیون و ایجاد آرامش همه را در بر می‌گیرد. این گیاه که با نام اسطوخودوس نیز شناخته می‌شود، یادآور رنگ بنفش بوده و در مناطق آفتابی و خشک رشد می‌کند.  

این گیاه از خانواده نعناع است که یک رایحه شیرین و شبیه به گل دارد. در زمان‌های قدیم از این گیاه به‌عنوان گیاه مقدس یاد می‌شده. همچنین اغلب اوقات از بوی ملایم آن برای معطر کردن وسایل شخصی مثل لباس استفاده می‌شد.

از خواص این گیاه چه می‌دانید؟

همان‌طور که گفته شد از این گیاه پرخاصیت به جهت درمان بیماری‌ها و ارتقا سلامتی استفاده می‌شود. در ادامه شما را با انواع فواید و شکل‌های مختلف استفاده از آن آشنا می‌کنیم.

آروماتراپی (رایحه‌درمانی)

آروماتراپی یک روش درمانی با استفاده از مواد معطر یا همان روغن‌های اسانسی است که بر همه جوانب سلامتی تأثیر می‌گذارد. اعتقادها بر این است که رایحه‌ای از روغن‌های گیاه اسطوخودوس به آرامش و خواب باکیفیت کمک بسیاری می‌کند. حتی یافته‌ها نشان می‌دهد که استشمام این بو به کاهش استرس، اضطراب و حتی درد خفیف کمک می‌کند.

همچنین استفاده موضعی از روغن آن به همراه مریم‌گلی و گل رز می‌تواند شدت دردهای قاعدگی را کاهش دهد. اگر مشکل خواب دارید، کافی است قبل از آنکه به رختخواب بروید چند قطره اسانس لوندر روی بالش خود بچکانید تا این مشکل حل شده و خوابی آرام و عمیق را تجربه کنید.

رفع استرس و اضطراب‌ها

امروزه با زندگی‌های پرهیاهو و پرمشغله، مدیتیشن بسیار به‌سلامت روح، بالابردن انرژی، دفع انرژی منفی و آرامش ذهن شما بسیار کمک می‌کند. اگر می‌خواهید تجربه یک مدیتیشن فوق‌العاده داشته باشید، استفاده از شمع لوندر تأثیر بسیار مثبتی روی بالابردن شما هنگام مدیتیشن خواهد گذاشت.

علاوه بر شمع، عودهای لوندر نیز جایگاه ویژه‌ای هنگام مدیتیشن و مراقبه دارند. عودها با رایحه‌های دلنشین خود، به روح شما آرامش می‌بخشند و در جهت رفع خستگی، میگرن، افزایش جریان خون و رفع فراموشی تأثیر مثبت دارد. عودهای صنعتی که به آن‌ها اسانس‌های شیمیایی اضافه شده، به دلیل وجود گوگرد مناسب فضای بسته نیستند پس بهتر است از عودهای پایه طبیعی و دست‌ساز استفاده کنید.

درواقع استرس تأثیر بسیار منفی روی سلامت روان شما می‌گذارد. هرچه سطح اضطراب شما بیشتر باشد، احتمال افسردگی، سردرد و سایر عارضه‌ها بیشتر می‌شود. پس بهتر است با کمک‌گرفتن از روش‌های مختلف مانند رایحه‌درمانی با این گیاه سطح استرس و اضطراب را پایین بیاورید.

رایحه دلپذیر

یکی از مزایای قابل توجه استفاده از اسطوخودوس رایحه دلپذیر آن است. عطر و بوی اسطوخودوس نه تنها از خانه شما بوی فوق العاده ای می دهد ، بلکه دارای خواص ضد باکتریایی از گیاهان و روغن ساخته شده از آن است. این بدان معنی است که رایحه اسطوخودوس یک راه عالی برای تصفیه هوا از هرگونه آلاینده های مضر یا گرد و غبار است که ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.

رفع تنش و استرس بدن

رایحه اسطوخودوس چند قرن است که مورد استفاده قرار می گیرد و بخاطر خواص آرامش بخش آن مشهور است. با داشتن رایحه شیرین و عجیب و غریب ، احساس سلامتی را افزایش می دهد ، در حالی که بدن ، ذهن و روح شما را آرام می کند. چوبها با گیاهان و روغنهای ضروری تزریق شده اند که تأثیر آرامش بخشی قوی بر ذهن دارند و بلافاصله اثرات آن را تجربه خواهید کرد و به شما کمک می کند ذهن خود را پاک کنید ، ضربان قلب را پایین نگه دارید و شما را بر روی یک ابر سعادت خالص شناور نگه دارد.

شفافیت و صلح را برای میانجیگری ارائه می دهد

رایحه اسطوخودوس برای مدیتیشن عالی است. آنها آرامش ماهیچه ها را افزایش می دهند به طوری که می توانید به راحتی در حالت مدیتیشن قرار بگیرید و  در طول مدیتیشن باعث می شود که به آرامش برسید و در مدت زمان کوتاهی ذهن شما را پاک کند و محیطی آرام و آرام را فراهم می کنند و در نتیجه هنگام مدیتیشن یا دعا تمرکز خود را افزایش می دهید. 

عطر اسطوخودوس تجسم و مدیتیشن شما را تقویت می کند و عطر آن باعث می شود ذهن شما در آرامش نهایی و زیبایی احاطه شده باشد.

 

متعادل سازی، پاکسازی و تصفیه

رایحه اسطوخودوس ضد عفونی کننده، ضد باکتری و ضد التهاب است که آن را تمیز کننده روح و جسم می کند. همچنین رایحه لوندر به تعادل احساسات و پاکسازی افکار شیطانی در ذهن شما کمک می کند. وقتی روز خوبی را سپری نمی کنید، عطر اسطوخودوس به بهبود روحیه شما کمک می کند. رایحه اسطوخودوس همچنین در تصفیه موجودات زنده و غیر زنده مفید است.

 

باعث ایجاد یک خواب خوب می شود

رایحه اسطوخودوس آرام بخش است. اگر شما یک فرد سبک خواب هستید به شما کمک می کند تا به خواب عمیق و آرامش بخش برسید. فقط کافی است چراغ های اتاق خواب را کم کنید، مقداری بابونه بنوشید و رایحه اسطوخودوس را در هوا پخش نمایید تا برای خواب آرام شب آماده شوید. شما باید پانزده دقیقه قبل از خواب رایحه را پخش نمایید تا در زمان آماده شدن اتاقتان با عطر آرام بخش اسطوخودوس پر شود. 

تمرکز و خلاقیت را افزایش می دهد

هنگام مطالعه یا کار برای تقویت تمرکز و افزایش تمرکز، بخورهای اسطوخودوس را بسوزانید. عطرها تأثیر ظریفی بر بدن و ذهن دارند. آنها در مقایسه با موسیقی پس زمینه کمتر مزاحم هستند، بنابراین هنگام انجام فعالیتهایی که نیاز به تمرکز بالا دارند ، شریک مناسبی هستند. عطرهای اسطوخودوس همچنین ثابت کرده است که توانایی های فرد را افزایش می دهد، عملکرد ذهنی را بهبود می بخشد و ایده های جدید را تحریک می کند.

 

باروری را افزایش می دهد

بله، رایحه اسطوخودوس می تواند به شما در تعادل احساسات و تقویت میل جنسی کمک کند. عطر اسطوخودوس  باروری مردان را افزایش می دهد در حالی که روحیه عاشقانه را در زنان افزایش می دهد. اگر شما در میان درصد قابل توجهی از افرادی هستید که زوج ها در حال تلاش برای بچه دار شدن هستند و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است راهکار رایحه اسطوخودوس برای افزایش باروری این است که رایحه  آن را در اتاق خواب بصورت عود و یا استفاده از اسانس و اسانس سوز پخش کنید تا شور و اشتیاق و عشق ایجاد کند.

بمنظور خرید عود لوندر، شمع لوندر،اسانس لوندر و خوشبوکننده لوندر می توانید به قسمت فروشگاه اینترنتی تینوکالا مراجعه نمائید.

ارسال نظر