آیا رایحه درمانی می تواند درد را از بین ببرد؟
  • تاریخ: سه شنبه 15 تیر 1400 - 15:20
  • صفحه: وبلاگ
15 تیر 1400

آیا رایحه درمانی می تواند درد را از بین ببرد؟

آیا رایحه درمانی می‌تواند درد را از بین ببرد؟

اگر در نظر بگیرید که چگونه بوی علف تازه یا پرتقال پوست کنده می‌تواند بلافاصله روحیه شما را بالا ببرد، ممکن است تعجب نکنید که برخی عطر‌ها باعث آرامش اعصاب و حتی تسکین درد می‌شوند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، گیاهان معطر، برای صد‌ها سال بین دارو‌های گیاهی استفاده می‌شده است. رایحه درمانی ویژه مداوای بیماری نیست. این استفاده از روغن‌های ریشه، برگ، دانه‌ها یا شکوفه‌های گیاهان خاص برای کاهش استرس و ایجاد یک محیط آرام است. این روغن‌های اساسی از طریق مسیر‌های مختلف جذب می‌شوند: استنشاق، جذب موضعی یا در بعضی موارد استنشاق سریعترین و ایمن‌ترین راه برای ورود روغن‌های معطر به بدن است. این عطر از اعصاب بویایی یا از طریق جریان خون به مغز منتقل می‌شود، سپس پیام‌هایی را به مناطق سیستم عصبی می‌فرستد که خلق و خو و درک علائم مانند اضطراب و درد را کنترل می‌کند. در واقع این یک واکنش شیمیایی از گیرنده‌های مغز است.

رایحه درمانی

کدام رایحه‌ها با تسکین درد همراه هستند؟


تحقیقات نشان می‌دهد که اسانس اسطوخودوس می‌تواند به سردرد و همچنین درد‌های قاعدگی، آرتروز، عضلات و درد‌های بعد از عمل کمک کند. در همین حال، نعنا فلفلی می‌تواند همراه با درد‌های گوارشی، عضلانی و گردنی به تسکین سردرد کمک کند. بابونه، ماندارین، فلفل سیاه و رزماری نیز می‌توانند به کنترل درد کمک کنند.

چگونه از آروماتراپی به صورت بالینی استفاده می‌شود؟

بیماران ممکن است به یک ماساژ درمانی مراجعه کنند که از طریق استفاده موضعی از رایحه‌ها استفاده می‌کند. یا ممکن است یک جلسه Healing Touch (انرژی درمانی) داشته باشد و یک استنشاق (که به شما اسنیفر گفته می‌شود) پر از اسانس اسطوخودوس یا ماندارین دریافت کنند.

این‌ها پاسخ آرامش و درک درد را افزایش می‌دهند. چندین مطالعه اثربخشی آن‌ها را نشان داده است، از جمله در سال ۲۰۲۰ که نشان داد بیماران کودکان که رایحه اسطوخودوس را قبل از عمل پزشکی استنشاق می‌کنند، به طور قابل توجهی درد و اضطراب کمتری را تجربه می‌کنند.


ارسال نظر