ویژگی های معجزه آسای شمع
  • تاریخ: سه شنبه 3 فروردین 1400 - 00:13
  • صفحه: وبلاگ
3 فروردین 1400

ویژگی های معجزه آسای شمع

شمع دارای انرژی مثبت است و به خانه شما زیبایی و صمیمیت میدهد .اغلب شمع را برای دکور بکار می برند و کمتر اتفاق می افتد که در خانه ای شمع روشن شود مگر در زمان قطعی برق یا بر سر میز شام. بد نیست که گاهی همه لامپها را...

ویژگی های معجزه آسای شمع :

شمع دارای انرژی مثبت است و به خانه شما زیبایی و صمیمیت میدهد. اغلب شمع را برای دکور بکار می برند و کمتر اتفاق می افتد که در خانه ای شمع روشن شود مگر در زمان قطعی برق یا بر سر میز شام. بد نیست که گاهی همه لامپها را خاموش کرده شمع ها را روشن کنید. دلپذیری و شادی را به خانه دعوت کنید، آن وقت شاهد لبخند و آرامش خود و خانواده باشید.

چگونه استرس را از خانه خارج کنیم ؟

نور شمع با شعله باريك و كشيده اش ما را به عمق وجودمان مي كشاند؛ به جايي كه ريشه هايمان در آنجاست. شكل و حالت آن معني دارد، قدرت شعله شمع نه زنانه است و نه مردانه ولي مي تواند ما را به ماهيت اصلي مان متصل كند. در فنگشويي استفاده از شمع جايگاه ويژه اي دارد. در واقع از قدرتمندترين عناصر در دكوراسيون خانه است. شمع، نيرو و انرژي پاكسازي و الهام دارد. محيط خانه را گرم مي كند و انرژي هاي منفي و استرس ها را دفع مي كند.

گذشته از مسئله زيبايي شمع، تاثير آن در افزايش انرژي و از بين رفتن استرس بسيار مهم است. علاوه بر آن طبق تحقيقات به عمل آمده روشن كردن و سوختن يك شمع با كيفيت به مدت ۱۵ دقيقه در اتاق خواب و قبل از خواب باعث احساس راحتي بسيار زياد و خواب راحت و عميق مي شود.

 

گاهي اوقات لازم است به مدت چند روز پياپي شمع روشن كنيد تا به تاثير جادويي آن برسيد. هنگام چيدمان وسايل و استفاده از شمع در خانه، بهتر است كه به ياد داشته باشيد تاثيرگذار باشد و محيط اطراف را پاكسازي كند.

استفاده از شمع و اسانس باعث مي شود تا موجي ملايم از روغن هاي اصلي برخي گياهان و گل ها در فضاي اتاق ها روان شود. وقتي كه اين هوا را نفس مي كشيد، مولكول هاي روغن وارد سيستم تنفسي شما و در نتيجه وارد جريان خون مي شوند و در نهايت از برخي بيماري ها جلوگيري مي كنند يا حتي آنها را درمان مي كنند. اين شمع ها با انواع اسانس ها كه از روغن هاي مختلف تهيه مي شوند، فروخته مي شوند.

رسیدن به آرزوها با شمع:

اکثر مراسم روحانی، دینی، عرفانی از شمع استفاده می شود.

هستی از چهار عنصر تشکیل شده است باد – خاک – آب – آتش
وقتی چیزی را از هستی درخواست می کنیم باید به شکلی این خواسته را به گوش شعور نهفته در آن برسانیم .
دعا کردن لفظی پیام ما را از طریق هوا به شعور هستی انتقال میدهد و حرز و نبشته از طریق خاک هر چه راه های رساندن پیام متعدد تر باشد اجابت آن قوی تر است، مثلا اگر خواسته را به صورت دست نوشته به آب بسپاریم از دو عنصر خاک و آب استفاد کرده ایم …
راز قدرت شمع در این است که چهار عنصر اصلی هستی را یکجا در خود جمع کرده است …
۱-موم شمع عنصر خاک و زمین نهفته است…
۲-شعله شمع عنصر آتش…
۳-دود شمع عنصر هوا…
۴-موم ذوب شده آن نشانگر عنصر آب…
بنابراین شمع با ظاهری ساده و اندازه ای کوچک قدرتی غیر قابل تصور برای ارتباط با شعور باطنی هستی دارد.
شمع با سوختنش، با ذوب شدن مومش و با برخاستن دودش در خواست شما را تا عرش بالا می برد و تمام نیروهای الهی و ملکوتی را برای تحقق بخشیدن تجسم ذهنی شما بسیج می کند، شمع نشان دهنده نور حقیقت و خرد است.
هر کس حداقل یک بار از نیروی جادویی شمع استفاده کرده است، در حالی که از قدرت آن بی خبر بوده و آن فوت کردن شمع کیک تولد است و آرزویی که در آن لحظه تصور کرده است.

 

  • هرگز شمعی را بدون نیت خاصی روشن نکنید، چون انرژی آن بدون هدف خاصی هدر می رود. اگر شما نیاز شخصی ندارید آن را برای دوست تان و یا برای کمک به هستی، صلح جهانی، تطهیر محیط یا گنجشک های کوچک روشن کنید.

  • نیروی ارتعاشی و لرزش شمع در كنار رنگ آن، به هنگام روشن شدن شمع وارد حركت و جنبش می شود و به تدریج بزرگ شده و شعله ورتر نور خود را به اطراف پخش می نماید. در این بین كسانیكه در اطراف و كنار نور برافروختة شمع قرار گیرند، مسلماً تحت تأثیر نور و انرژی شمع قرار گرفته و از رنگ آن نیرو می گیرند.

انرژی موجود در شمع با نیروی ارتعاشی و لرزشی خود، افرادی را که در پیرامون شمع حضور دارند تحت تاثیر قرار می دهد.هر شمع را باید تنها یک بار مورد استفاده قرار داد؟ زیرا شمع در استفاده ی مجدد، ارتعاش بار اول را ندارد.برای درمان و مدیتیشن، به شمع خاصی نیاز نیست؛ اما هر شمعی باید برای یک نفر استفاده شود.

  • شمعی را كه انتخاب می كنید باید به رنگ آن نیز توجه كنید. رنگ شمع بایستی به گونه ای باشد كه بتواند ناراحتی و ناملایمات روحی شما را از بین ببرد و احساس آرامش كنید. 

  • هرگز شمع را با فندک روشن نکنید و برای اینکار از کبریت استفاده کنید.

  • از شمع بر علیه میل و اراده دیگران استفاده نکنید واکنش های بدی برایتان به همراه دارد.

هرگز یک شمع را برای درخواست های متفاوت به کار نبرید.

  • حتما پس از پایان شمع را خاموش کنید یادتان باشد با فوت کردن هرگز اینکار را انجام ندهید نفس نیز مانند آتش خلاق است نباید برای خاموش کردن نیرویی خلاق از نیروی خلاق دیگری استفاده کرد(جالب است که در اسلام نیز فوت به شمع مکروه است و قدیمی ترها یا با انگشت یا با قاشق های سر کج شعله شمع را خاموش می کردند.

  • اگر هنگامی که می خواهید دعا کرده یا آرزویی بکنید شمعی روشن نمایید زودتر دعا و آرزویتان برآورده می شود چراکه تا زمانیکه شمع روشن است انرژی پرقدرت آن پشت سر خواسته های شماست. (حتما سقاخانه های قدیم و سنت شمع روشن کردن هنگام دعا را فراموش نکرده اید.)

  • قبل از هر مراسم درخواست شمع تان را با انرژی درخواست مورد نظر شارژ نمایید.

در هنگام استفاده از شمع بايد برخي نكات ايمني را هم رعايت كرد. براي مثال هيچ گاه شمع را بدون جاشمعي روشن نكنيد و از قرار دادن شمع‌ها در دسترس كودكان بپرهيزيد.

شارژ کردن شمع :

شارژ کردن یعنی اینکه شمع را با قدرت شخصی تان آماده کنید، شمع را محکم بین دست هایتان بگیرید. موم را بین انگشتان تان بگیریدو چشمان تان را ببندیدو احتیاج تان را با صدای بلند تکرار کنید.

مثلا من شمع رابه نیت سلامتی شارژ میکنم تا برای من سلامتی بیاورد این مورد را 10 بار تکرار کنید و انرژی را از دستها به شمع منتقل کنید.سپس برای پنج دقیقه آرام بنشینید و احتیاجتان را مجسم کنید.
سپس برای ۵ دقیقه آرام بنشینید و احتیاج تان را مجسم کنید.
اکنون شمع جادویی شما برای انجام مراسم درخواست آماده شده است درست است که شمع سفید برای انجام هر درخواستی به کار برده می شود، امااگر خواستید از رنگ سفید به جای رنگ دیگری استفاده کنید کل فرآیند را ۶ بار تکرار کنید، مدیتیشن قبل از هر مراسم می تواند بسیار موثر باشد.
می توانید مراسم درخواست را به مراسمی آئینی تبدیل کنید. محلی برای خود درست کنید و تمام اشیا و عکس هایی که از آنها خاطره خوبی دارید و انرژی مثبت آنها را حس می کنید در آن قرار دهیداین مورد از موارد جانبی ریلکسیشن نیز محسوب می شود و کلا با ضمیر ناخودآگاه و نیروهای کهکشانی در ارتباط می باشد.
در این کار فقط و فقط باید تمرکز داشت و همچنین اعتقاد

اما رازهای موجود در هر شمع بر اساس رنگ آن شمع

رنگ بندی شمع ها با توجه به درخواستی که از آن می شود متفاوت است.

برای استفاده از شمع مانند پارچه و کاغذ، رنگ های مختلفی وجود دارد که مزایای و خواص مختلف می باشد.بنابراین، آگاهی نسبت به تاثیرات متافیزیکی و درمانی آن دارای اهمیت خاصی بوده و از آن جا که شمع ها انرژی مثبت و حس تازه ای به محیط می دهند، در خانه آن رنگ شمع را انتخاب کنید که حس مورد نظر شما را ایجاد کند .

رازهای موجود در شمع سفید:

شمع سفید نماد شفا بخشی وایجاد نیروست. قرار دادن شمع سفید در کنار شمع های دیگر تاثیرات آن را بیشتر می کند. شمع سفید حس آرامش و امنیت را در فضا ایجاد می‌کند. در حمام، دستشویی و حیاط شمع سفید قرار دهید تا حس تمیزی و پاکی نیز القا شود.

رازهای موجود در شمع سیاه:

شمع های سیاه، نیرومند ترین و در عین حال محافظت کننده ترین شمع ها به شمار می آیند. شمع سیاه بیشتر در مراسم مذهبی به کار می رود.در مدیتیشن نیز چون دست یابی به روشنایی و آگاهی خلاق در گستره ی ذهن مورد نظر است، استفاده از شمع سیاه بسیار مناسب است. استفاده بسیار زیاد باعث افسردگی میشود. در چنین مواقعی می توانید از نور شمع سفید استفاده کنید.

رازهای موجود در شمع قرمز:

شمع قرمز سمبل عشق، سلامتی و موثر بر تقويت قواي جنسي و تقويت عشق ورزي است.این شمع با ارتعاش خود،انرژی مورد نیاز بدن را تامین و نیروی دست یابی به اهداف، کنجکاوی و تلاش برای برخورداری از مواهب زندگی مادی را فراهم می کند. قرمز رنگ شاد و سرزنده‌ای است و شمع‌های قرمز برای مراسم مختلف کاربرد دارد. اگر قصد برگزاری جشن تولد و میهمانی‌های شادی را دارید از شمع قرمز برای تزئین استفاده کنید. همچنین این شمع‌ها در اتاق خواب حس شور و هیجان را القا می‌کنند.

رازهای موجود در شمع آبی و فیروزه ای:

 شمع آبی زمینه را برای الهام پذیری و شکوفایی استعداد های درونی فراهم می کند، شمع آبی سمبل ایمان به زندگی است. شمع آبی نماد درك معنوی ، ایمان و اعتقاد را افزایش میدهد.موجب دستیابی سریع به پول و ثروت است .در گذشته از این شمع در مراسم آیینی استفاده می شد. شمع‌هایی به رنگ آبی بسیار آرامبخش هستند و برای اتاق خواب و حمام مناسبند.

رازهای موجود در شمع سبز:

شمع سبز نماد و سنبل رشد، ترقی و توسعه می باشد.انرژی شمع سبز بازدهی، تولید بیشتر، جوانی و ذوق و شوق و وفور نعمت بهمراه دارد. رشد و تحرك و تعادل بین جسم و ذهن را باید در انرژی شمع سبز سبز جست و جو کرد.

رازهای موجود در شمع نارنجی:

شمع نارنجی نماد نشاط و سرزندگی، شادابی، نبوغ،استعداد و توانایی است. استفاده از این شمع قدرت جاذبه ی اجتماعی را در فرد تقویت می کند (جذب افراد).استفاده از شمع نارنجی در مدیتیشن خواسته های روحی را متعادل می سازد .اگر دوست دارید محیط خانه را شاد و زنده کنید و میهمانی‌ رنگارنگ و هیجانی داشته باشید، شمع نارنجی در خانه بچینید.

رازهای موجود در شمع بنفش و ارغواني :

شمع بنفش نماد حالات روحی، قابلیت و ابداع است و انرژی شمع بنفش فرد را به تلاش جدی برای دست یابی به اهدافش وا می دارد. نماد قدرت و برتری و موفقیت جاه و جلال و هماهنگی معنوی است. بنفش (و صورتی) رنگ صلحند. شمع‌هایی با این رنگ مناسب اتاق خواب هستند. همچنین اگر اهل مدیتیشن هستید در اطراف خود شمع  بنفش و صورتی قرار دهید.

رازهای نهفته در شمع زرد و طلایی :

به مراد دل و آرزوهایتان برسید ، تقویت رویابینی و درك آن، برای كسانی كه كنكور و امتحان دارند رنگ زرد فوق العادست. مخصوصا ترکیب آن با رنگ قرمز جو شاد و سرزنده‌ای را در میهمانی‌ها ایجاد می‌کند. سعی کنید در نشیمن و پذیرایی خود از شمع‌های زرد و قرمز استفاده کنید.شمع زرد بیشتر برای مدیتیشن استفاده می شود. این رنگ نماد شعله و شعله سمبل معنویت محسوب میشود.

رازهای نهفته در شمع خاكستری و نقره ای :

این شمع ها سمبل شفافیت و پاکی سرشت است و موجب می شود نبوغ و استعدادهای سرکوب شده و پنهان آشکار شود.موثر در مراقبه .بیداری ضمیر ناخودآگاه، چرخهای زندگی را بنفع شما میچرخاند. رنگ ماه و تعادل است که به تغییر کمک کرده، تشویق به یادگیری می کند.

رازهای موجود در شمع صورتی :

شمع صورتی سمبل عشق و دوستی، توانایی، پیروزی است. تمامی انرژی های مربوط به افتخارات، دانایی و شفافیت دل و روح،در درون شمع های صورتی نهفته شده است.

رازهای موجود در شمع قهوه ای :

 قوه یقین و تشخیصتان را بیدار میكند. رنگ قهوه‌ای، ترکیبی از رنگ قرمز، نارنجی و سیاه است که این ترکیب‌، سبک موزونی به ارمغان می‌آورد که حس قدرت، شکوه و جلال را زنده کرده و گرمای مخصوصی را در منزل ایجاد می کند.