رایحه ها مرتبط با چاکراه ها و مراکز انرژی بدن
  • تاریخ: یکشنبه 4 مهر 1400 - 22:30
  • صفحه: وبلاگ
4 مهر 1400

رایحه ها مرتبط با چاکراه ها و مراکز انرژی بدن

ما اغلب با انجام فعالیت های بدنی مانند ورزش یا استراحت استرس را برطرف می کنیم، اما شاید ارزش آن را داشته باشد که کمی بیشتر در مورد تاثیر استرس بر انرژی فکر کنیم.

احساس استرس می تواند باعث شود که احساس کنید خارج از تعادل هستید. استرس طولانی مدت واقعاً می تواند انرژی ما را از بین ببرد و از نظر روحی و جسمی بر ما تأثیر بگذارد. وقتی در مورد انرژی صحبت می کنید، ممکن است افرادی را که در مورد چاکراها یا عدم تعادل چاکراها صحبت می کنند، شنیده باشید و از خود بپرسید که "آنها درباره چه چیزی صحبت می کنند"؟ پس بیایید کمی بیشتر بدانیم.

چاکراها چیست؟

کلمه "چاکرا"در زبان سانسکریت (زبان هندوئیسم) به معنی "چرخ" یا "دیسک" است و به نقاط انرژی معنوی درون بدن اشاره دارد. این مراکز انرژی یا نقاط درون بدن شما به نواحی اعصاب و اندام مرتبط هستند.

هفت چاکرای شناخته شده در بدن وجود دارد که عبارتند از: تاج، چشم سوم، گلو، قلب، شبکه خورشیدی، ساکرال و ریشه

چرا چاکراها باید متعادل باشند؟

منظور از چاکراهای متعادل این است که انرژی زندگی شما، پرانا یا جی (همه ما نام های متفاوتی برای آن داریم) به طور آزاد، آشکار و واضح در بدن جریان دارد، و شما احساس می کنید که در بالای جهان هستید! هنگامی که این اتفاق می افتد، اعتقاد بر این است که سلامت و رفاه شما را تحریک می کند. بنابراین اگر این انرژی جادویی مسدود شود می تواند عدم تعادل جسمی، روحی یا احساسی ایجاد کند که به صورت استرس، اضطراب یا خستگی ظاهر می شود.

چگونه می توانم بفهمم که چاکراهای من متعادل نیستند؟

شما ممکن است فقط احساس "ناراحتی" کنید، حالتان خوب نیست، یا ممکن است احساس کنید که به تازگی هیچ چیز مطابق میل شما پیش نمی رود. ممکن است بتوانید اشکال چاکرایی را که نیاز به تعادل دارد، مطابقت دهید، مانند احساس بی دلیل درد در پا یا ساق پا می تواند با چاکرای ریشه شما مرتبط باشد. اگر احساس پیچیدگی بیشتری دارید، ممکن است بخواهید به یک درمانگر که با انرژی کار می کند برای درک عمیق تر آنچه نیاز به هماهنگی دارد، مانند یک پزشک ریکی مراجعه کنید.

چه رایحه هایی از کدام چاکرا پشتیبانی می کنند؟

بنابراین، از بالا شروع کنیم تا چاکراها را بررسی کنیم، تمرکز آن بر چه چیزی است، چه چیزی ممکن است نامتعادل باشد و رایحه هایی هایی که می توانند به چاکراهاکمک کنند.

چاکرای تاج - ساهاسرارا: بر معنویت تمرکز دارد. ممکن است تجربه کنید: تنهایی، عدم ارتباط، سردرد.

رایحه های ضروری برای تعادل چاکرای تاج : کندر، اسطوخودوس و چوب صندل

چاکرای چشم سوم -آجنا: بر آگاهی تمرکز دارد. ممکن است تجربه کنید: ناامیدی، تصمیم گیری در مشکل، سردردهای تنشی

رایحه های ضروری برای تعادل چشم سوم: کلری مریم گلی، رزماری و نعناع هندی 

چاکرای گلو - ویشودهی: بر ارتباط متمرکز است. شما ممکن است تجربه کنید: ترس از صحبت کردن، گوش نکردن، گلودرد

رایحه های ضروری برای تعادل: نعناع و اکالیپتوس

چاکرای قلب - آناهاتا: بر عشق و شفا تمرکز می کند. ممکن است تجربه کنید: ترس از عشق و تعهد، نگه داشتن کینه، آسم یا مشکلات تنفسی.

رایحه های ضروری برای تعادل: گل رز، شمعدانی و ملیسا

چاکرای خورشیدی - مانی پورا: بر خرد و قدرت تمرکز دارد. ممکن است تجربه کنید؛ احساس ناتوانی، اضطراب، احساس روده، معده درد

رایحه های ضروری برای تعادل: زنجبیل و علف لیمو(لیموگرس)

چاکرای مقدس (جنسی یا خاجی) - سوادهیستانا: بر جنسیت و خلاقیت تمرکز دارد. ممکن است احساس کنید؛ از نظر احساسی جدا شده اید، میل جنسی خود را از دست داده اید، آسیب دیده و گیج شده اید.

رایحه های ضروری برای تعادل: پرتقال، یلانگ یلانگ و برگاموت (ترنج)

چاکرای ریشه -مولادهارا: بر اعتماد اولیه تمرکز می کند. ممکن است تجربه کنید؛ تنبلی، نگرانی در مورد امور مالی و از بدن خود ناراضی هستید.

رایحه های ضروری برای تعادل: چوب سرو، میر یا وتیور

 

ارسال نظر