چگونه چاکرای چشم سوم خود را برای بیداری معنوی باز کنید
  • تاریخ: شنبه 10 مهر 1400 - 12:44
  • صفحه: وبلاگ
10 مهر 1400

چگونه چاکرای چشم سوم خود را برای بیداری معنوی باز کنید

چاکرای چشم سوم چیست؟

چاکرای چشم سوم چه کار میکند؟ چاکرای چشم سوم وسلامت روان، نحوه باز کردن چاکرای چشم سوم چقدر طول می کشد؟ چاکرای چشم سوم باز است؟
آیا تا به حال آرزو کرده اید که ای کاش حس ششم داشتید؟ برخی می گویند دورتر از چشمان خود نگاه نکنید.
اعتقاد بر این است که چاکراها مراکز انرژی شبیه چرخ هستند که در سراسر بدن شما پخش می شوند و بر رفاه و ادراک تأثیر می گذارند. چاکرای چشم سوم که به آجنا نیز معروف است، ششمین چاکرای بدن محسوب می شود.
گفته می شود که این چاکرا در مرکز سر شما، موازی با وسط ابروها قرار دارد. اعتقاد بر این است که با ادراک، آگاهی و ارتباط معنوی مرتبط است.
برخی می گویند وقتی چاکرای چشم سوم باز است، می تواند حکمت و بینش را ارائه دهد و همچنین ارتباط معنوی شما را عمیق تر کند. بسیاری از سنت ها و فرهنگ ها بر اهمیت چاکرای چشم سوم تأکید می کنند.
بیایید عمیق تر به این فکر کنیم که چشم سوم چیست، چه کاری می تواند انجام دهد و چگونه آن را باز کند.چاکرای چشم سوم چیست؟
اعتقاد بر این است که چاکرای چشم سوم مربوط به موارد زیر است:
  • وضوح 
  • تمرکز
  • خیال پردازی
  • بینش ادراک معنوی
  • اتصال جهانی
به گفته کندیس کاوینگتون، نویسنده کتاب "روغنهای ضروری در تمرین معنوی: کار با چاکراها، کهن الگوهای الهی و پنج عنصر بزرگ"تصور می شود که این چاکرا با غده صنوبری مرتبط است.
کووینگتون می گوید: "غده صنوبری یک غده به اندازه نخود است که شبیه مخروط کاج است و در مغز مهره داران نزدیک هیپوتالاموس و غده هیپوفیز واقع شده است." "این یک ابزار محترم از بینندگان و عارفان است و به عنوان ارگان ارتباط عالی جهانی در نظر گرفته می شود."
کووینگتون خاطرنشان می کند که غده صنوبری (غده صنوبری یا پینه آل) نقش مهمی در اکثر فرهنگ های سراسر جهان ایفا می کند. (غده صنوبری یا پینه آل (Pineal gland) یا ‏ غده کاجی در عمق مغز قرار دارد، که به آن غده رومغزی، چشم سوم، غده صنوبری یا اپی‌فیزیس نیز گفته می‌شود.)
او می گوید: "به عنوان مثال، در فلسفه آیورودا، چشم سوم با چاکرای آژنا نشان داده می شود." "در مصر باستان ، نماد چشم هوروس نشان دهنده قرارگیری غده صنوبری در نیمرخ سر انسان است."
به گفته کاوینگتون، غده صنوبری نسبی بیولوژیکی چاکرای پرانرژی چشم سوم است.
این غده کوچک در قاعده جمجمه ملاتونین تولید می کند که بر ریتم شبانه روزی و هورمون های تولید مثل تأثیر می گذارد.
مطالعات نشان می دهد که بین غده صنوبری و N ، N-dimethyltriptamine ، که با نام DMT نیز شناخته می شود، ارتباط وجود دارد.بررسی تحقیقات 2019منبع مورد اعتمادبه این ماده شیمیایی گاهی اوقات "مولکول روح" یا "مقر روح" نامیده می شود، زیرا رابطه ظاهری آن با آگاهی وجود دارد.با این حال، ارتباط بین غده صنوبری و تجربه معنوی از نظر علمی اثبات نشده است.

چاکرای چشم سوم چه کاری می تواند انجام دهد؟

در حالی که شواهد علمی برای اثبات آن وجود ندارد ، کاوینگتون معتقد است که چشم سوم پنجره ای به جهان روحانی است.
او می گوید: "توسعه چشم سوم راه ورود همه چیز روانی است." "توهم جدایی بین خود و روح زمانی از بین می رود که ارتباط چشم سوم ایجاد شود."
علاوه بر این، کووینگتون می گوید اگر چاکرای چشم سوم شما مسدود شده باش ، می توانید با مشکل روبرو شوید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:
  • گیجی 
  • عدم قطعیت
  • بدبینی 
  • عدم هدفبندی
کووینگتون می گوید: "در حالی که چشم های فیزیکی جهان فیزیکی را درک می کنند، چشم سوم جهان واقعی را می بیند - یک کل واحد با ارتباطی تسلیم ناپذیر با روح"
او می گوید مزایای باز کردن چشم سوم شما می تواند شامل موارد زیر باشد:
  • وضوح ذهنی 
  • شهود را تقویت کرد
  • حس خوشبختی 
  • قاطعیت
  • بینش ,بصیرت,درون بینی

چشم سوم و سلامت روان

در حالی که تحقیقات بیشتری در مورد چگونگی تأثیر چشم سوم از نظر روحی و عاطفی بر ما لازم است، یک مطالعه در سال 2016 نشان می دهد که حجم کوچکتر غده صنوبری ممکن است با اختلالات خلقی مانند اسکیزوفرنی ارتباط داشته باشد.
برخی افراد ارتباط بین چاکراها و سلامت روانی را فرض کرده اند، اما این امر توسط علم رایج پذیرفته نیست.
نقش چشم سوم در پاراپسیکولوژی یا مطالعه پدیده های غیرقابل توضیح ذهنی نیز مورد بحث قرار گرفته است. برخی معتقدند که وقتی چشم باز است، چشم سوم به عنوان دریچه ای برای ارتباط معنوی عمل می کند.
گفته می شود این شامل موارد زیر است:
  • تله پاتی
  • بصیرت
  • خواب دیدن شفاف
  • برون فکنی اختری
  • درک هاله

چگونه چشم سوم خود را باز کنیم

برخی از سنت ها بر لزوم بازکردن و هماهنگ سازی همه چاکراهای دیگر قبل از بازکردن چشم سوم تأکید می کنند.
گفته می شود این امر زمینه و ظرفیت لازم برای رسیدگی به بینش های آگاهی بالاتر را ایجاد می کند. در غیر این صورت، برخی معتقدند که بازکردن چشم سوم می تواند بی ثبات کننده باشد.
اگر احساس می کنید چاکرای چشم سوم خود را باز کرده اید، کووینگتون روش های زیر را پیشنهاد می کند:
  • چشم سوم خود را فعال کنید.
  • رژیم غذایی خود را تکمیل کنید.
  • روغنهای ضروری استفاده کنید.
  • خیره شدن به آفتاب را امتحان کنید.
  • مدیتیشن و سرودن را تمرین کنید.
  • از بلورها استفاده کنید.

چاکرای چشم سوم خود را فعال کنید.

به گفته کاوینگتون، وقتی چشم سوم خود را باز می کنید، بهتر است با تمرین فعال سازی شروع کنید.
او می گوید: "با ارسال شکرگزاری به چشم سوم خود برای توانایی های شهودی ذاتی خود و ارتباط خود با طبیعت از طریق ریتم های شبانه روزی که غده صنوبری کنترل می کن ، شروع کنید."

رژیم غذایی خود را تکمیل کنید

کووینگتون معتقد است رژیم غذایی می تواند نقش کلیدی در بازکردن چاکرای چشم سوم شما داشته باشد. او توصیه می کند که چندین غذا ممکن است از چشم سوم حمایت کرده و سم زدایی کنند، از جمله:
کاکائو خام
سیر
لیمو
هندوانه
انیسون ستاره ای
عسل
روغن نارگیل
دانه های کنف
گشنیز
جینسنگ
ویتامین D3
کووینگتون ادعا می کند: "اینها همه موادی هستند که به تصفیه غده صنوبری کمک می کنند." توجه به این نکته ضروری است که هیچ شواهد علمی برای اثبات این امر وجود ندارد.

از روغنهای ضروری (اسنشیال اویل) استفاده کنید

کووینگتون می گوید: "اسانس ها ابزارهای پویایی برای بهبود و بازکردن غده صنوبری هستند و وضعیت آگاهی معنوی را تسهیل می کنند."
او توصیه می کند:
یاسمن
لیمو
چوب صندل
این مراحل را برای تهیه ترکیبی از روغن ضروری برای چاکرای چشم سوم دنبال کنید:
یک یا چند روغن بالا و همچنین یک روغن حامل به انتخاب خود جمع آوری کنید. از آنجا که روغنهای ضروری برای استفاده در آروماتراپی دارای غلظت های بسیار قوی هستند، همیشه آنها را با روغن حامل ترکیب کنید نه اینکه مستقیماً روی پوست استفاده کنید. (و هرگز اسانس مصرف نکنید!) روغنهای اساسی را با روغن حامل مخلوط کنید. به ازای هر 6 قطره روغن ضروری، 1 قاشق چایخوری روغن حامل استفاده کنید.این ترکیب را مستقیماً روی چاکرای چشم سوم خود بمالید.
برخی از اسانس ها، به ویژه روغن های مرکبات مانند لیمو، می توانند باعث حساسیت به نور شوند. پس از استفاده از روغن های ضروری مرکبات بر روی پوست خود، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

سعی کنید به خورشید نگاه کنید

خیره شدن به خورشید نوعی مدیتیشن است که شامل خیره شدن به خورشید، معمولاً در طلوع و غروب خورشید است. گفته می شود که ارتباط معنوی را بهبود می بخشد، وضوح را افزایش می دهد و انرژی را افزایش می دهد.کووینگتون معتقد است که می تواند به باز شدن چشم سوم نیز کمک کند.
او می گوید: "خورشید منبع قدرت بزرگی است." "در چند دقیقه اول طلوع و چند دقیقه آخر غروب به آرامی به خورشید نگاه کنید تا غده صنوبری شما تقویت شود."
در صورت انتخاب چشم به خورشید، حتماً نکات ایمنی مناسب را رعایت کنید. در غیر این صورت، ممکن است به چشم شما آسیب برساند.

مدیتیشن و شعار دهید

کووینگتون می گوید: "مدیتیشن غده صنوبری را از طریق ارتعاش و قصد فعال می کند." " تصور کنید که کلسیفیکاسیون غده صنوبری چگونه است، زیرا طبیعت مقدس آن روشن شده و مستقیماً به منبع متصل است."
کووینگتون با "منبع" به یک قدرت بالاتر یا ماهیت اساسی همه چیز اشاره می کند.
همچنین ممکن است دوست داشته باشید که شعار را به مدیتیشن خود اضافه کنید.
کووینگتون ادعا می کند: "آواز خواندن باعث می شود استخوان چهار گوش در بینی طنین انداز شود که باعث تحریک غده صنوبری می شود."
او می گوید سرودن مانترا می تواند به پرورش احساس قدردانی و قدردانی کمک کند.

از بلورها استفاده کنید

برخی معتقدند کریستالها دارای انرژی درمانی هستند. کووینگتون معتقد است که آنها می توانند در باز کردن چشم سوم شما نیز مفید باشند.
او می گوید: "کریستال ها متحدان تأثیرگذاری در تلاش برای بیدار کردن چشم سوم هستند." "از کریستال ها و سنگ های قیمتی در پالت رنگ بنفش ، نیلی و بنفش استفاده کنید. این پالت رنگ بیدار ، متعادل ، تراز و پرورش دهنده چشم سوم است. "
کووینگتون کریستال های زیر را برای فعال سازی چشم سوم توصیه می کند:
آمتیست
یاقوت کبود بنفش
تورمالین بنفش
رودونیت
سودالیت
می توانید هنگام مدیتیشن، کریستال یا سنگ قیمتی را بین و کمی بالاتر از ابرو قرار دهی ، یا از یک شبکه کریستالی استفاده کنید. کریستال ها عوامل نیرومند دگرگونی و شِفا هستند. کریستالی که به رنگ چاکرای مربوطه باشد در درمان چاکراها بسیار مؤثر است. دراز بکشید و کریستال را در ناحیه ی چاکرای مربوطه قرار بدهید.

چقدر طول می کشد تا چشم سوم باز شود؟

در مورد مدت زمان باز شدن چشم سوم شما هیچ قانون خاصی وجود ندارد. برخی معتقدند که ممکن است چند روز، یک هفته ، یک ماه یا خیلی بیشتر طول بکشد. برخی دیگر می گویند این تمرین می تواند سالها یا حتی یک عمر طول بکشد.
به نظر کاوینگتون، بازکردن چشم سوم شما عملی است که باید روزانه به آن اختصاص دهید.
او می گوید: "سعی کنید هر روز 10 دقیقه وقت بگذارید تا چشم سوم خود را بصورت آگاهانه از طریق مدیتیشن، سرود، دعا، رقص، یوگا، اسانس و اسانس گل فعال کنید."
با این حال، مهم است که عجله نکنید و سعی نکنید چیزی را مجبور کنید. تمرکز بر لذت بردن از تمرین و انجام آنچه برای شما مناسب است، به جای تلاش برای حفظ هر نوع خط زمانی.

چگونه تشخیص دهیم که چاکرای چشم سوم شما باز است یا خیر

کووینگتون می گوید پاسخ ساده است.
او می گوید: "هنگامی که شروع به کار با چشم سوم خود می کنید، پیام ها و چشم اندازهای راهنمایی را دریافت خواهید کرد." "سعی کنید شهامت داشته باشید تا آنچه را که شهود شما ارائه می دهد دنبال کنید و قدرت چشم سوم شما فقط افزایش می یابد."
گاهی از چاکرای چشم سوم به عنوان حس ششم یاد می شود و برخی معتقدند که با غده صنوبری ارتباط دارد. با این حال، هیچ مدرک علمی که وجود چشم سوم را اثبات کند ، وجود ندارد.
تصور می شود که چشم سوم باز می تواند منجر به افزایش توانایی های ادراکی ، شهودی و معنوی شود.
برخی معتقدند شیوه هایی مانند مدیتیشن  خیره شدن به خورشید و درمان بلورها می تواند به انسداد چشم سوم کمک کند  اما هیچ تحقیقی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد.
آیا باز شدن چشم سوم خطر دارد؟
شاید از خود سوال کنید که خطرات فعال بودن چشم سوم چیست و یا مشکلات باز شدن چشم سوم چه میتواند باشد؟ در زیر به صورت کامل و مفصل درباره چشم سوم و خطرات آن توضیح داده ایم.با باز شدن فقط چشم سوم شما و بسته بودن دیگر چاکراهای بدن، انرژی زیادی به ناحیه فوقانی شما فرستاده می شود (استفاده بیش از حد انرژی توسط چاکرای فوقانی) و می تواند باعث اختلالاتی مانند: سردرد و میگرن و همچنین سردرگمی و واپاشی شود. فعال سازی چشم سوم نیاز به آگاهی و خرد فراوانی دارد. هیچ زمان برای باز کردن این چاکرا به زور و سماجت متوسل نشوید و تا هماهنگی کاملی بین چاکرا های تان برقرار نکرده اید تمرینات مضاعف بر روی این چاکرا انجام نباید داد. زیرا این فشار زیاد ممکن است بر غده پینه آل مغز اثر سوء گذاشته و فعالیت های فیزیکی جسم و از جمله خواب و بیدار فرد را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین ممکن است تعادل چاکرای بالایی را نیز بر هم بزند. در نتیجه حتما" قبل از پاکسازی و فعال کردن چاکرای چشم سوم که چاکرای ششم می باشد، چاکراهای دیگر را به ترتیب پاکسازی کنید ترتیب پاکسازی چاکراهای دیگر به شرح زیر است
۱-چاکرای ریشه
۲-چاکرای خاجی
۳-چاکرای شبکه خورشیدی
۴- چاکرای قلب
۵- چاکرای گلو
۶- چاکرا چشم سوم یا آجنا
۷- چاکرا تاجی
شاید از خطرات باز شدن چشم سوم چیزهایی شنیده باشید. نگران نباشید منظور از خطر، این نیست که ممکن است چیزهای عجیب و غریب و یا موجودات غیرارگانیک را ببینید. چون رسیدن به چنین درجه ای از فعال بودن، شاید پس از سالها تمرین و ریاضت هم امکان پذیر نباشد.


ارسال نظر