با گیاه رزماری در ایام امتحانات دوپینگ کنید!
  • تاریخ: سه شنبه 3 فروردین 1400 - 03:07
  • صفحه: وبلاگ
3 فروردین 1400

با گیاه رزماری در ایام امتحانات دوپینگ کنید!

در فصل امتحانات، دانش آموزان و دانشجویان همگی به دنبال خوراکی ها و مواد غذایی هستند که به تقویت حافظه، تمرکز و دقتشان کمک کنند.

با گیاه رزماری در ایام امتحانات دوپینگ کنید!

در فصل امتحانات، دانش آموزان و دانشجویان همگی به دنبال خوراکی ها و مواد غذایی هستند که به تقویت حافظه، تمرکز و دقتشان کمک کنند.پیشنهاد طب سنتی به جوانان برای تقویت حافظه و آماده شدن برای فصل امتحانات استفاده از گیاه رزماری است. رزماری از گیاهان دارویی محبوبی است که خواص بی‌نظیری برای افزایش قدرت حافظه و تمرکز دارد.
آروماتراپی(Aromatherapy) یا “رایحه درمانی” به یکی از علوم کهن اطلاق می‌شود که در آن با استفاده از عطر و بویی که از عصاره قسمت‌های مختلف گیاهان به دست می‌آورند. به درمان جسمی و روحی اشخاص می‌پردازند و امروزه به عنوان یکی از شاخه‌های مهم علم پزشکی قلمداد می‌شود و نتیجه آن بهبودی، ایجاد آرامش و تامین انرژی بالا در عموم افراد است.رزماری بومی مناطق مدیترانه‌ای بوده و یکی از گیاهان رایجی است که برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه ارزشمند نه تنها بو و طعم خاصی دارد بلکه دارای مزایای بسیاری برای سلامتی است. نام علمی این گیاه چند ساله و چوبی Rosmarinus officinalis بوده، اما بیشتر افراد آن را با نام رزماری می‌شناسند.همانند سایر گیاهان مفید، گیاه رزماری نیز در خانواده‌ی نعناع جای گرفته است، اما عطر و طعم مشخصه‌ی آن را ندارد.«رزماری» دارای گل‌هایی با رنگ‌های مختلف از جمله سفید، صورتی، قرمز، آبی و بنفش است که علاوه بر آشپزی، کاربرد دارویی زیادی دارد.
اکلیل کوهی یا رزماری به عنوان نماد حافظه و عملکردهای مغزی در نظر گرفته می‌شود و این گیاه با خاصیت ویژه خود می‌تواند گردش خون و دستگاه عصبی را تحریک کند؛ از رزماری علاوه بر خواص درمانی برای برخی بیماریها، می‌توان در “تقویت حافظه” و قوای ذهنی استفاده کرد.ارتباط رزماری با حافظه از مدت‌ها پیش مطرح شده است به طوری که شکسپیر این مسئله را در نمایشنامه هملت هم مطرح کرده است.
این گیاه در علم پزشکی مدرن به عنوان مسکن خفیف و مشکلات هاضمه و میگرن به کار می‌رود و تحقیقات پیشین نشان می‌دهد که مولکولهای فرّار عصاره روغن‌ها از راه بینی جذب جریان خونی می‌شوند.
این مواد عصب بویایی را به طور مستقیم در بینی تحریک می‌کند که این امر در عملکرد مغز نیز تأثیرگذار است.در افرادی که از اختلالات شناختی رنج می‌برند مصرف رزماری می‌تواند مفید باشد چراکه یک مکمل جایگزین خوب برای بیشتر درمان‌های مدرن است و در آزمایشات مختلف مشخص شد تا قدرت و کارآیی حافظه در افرادی که روغن تهیه شده از گیاه رزماری را استشمام می‌کنند، بین ۶۰ تا ۷۵ افزایش می‌یابد.
ارسال نظر